شناسهٔ خبر: 160016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یازده ماه امسال اتفاق افتاد:

شناسایی ۳۵۵۰ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران

مازندران لطفی مسئول واحد حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از شناسایی ۳۵۵۰ مورد تخلف در حریم راه های این استان توسط گشت صیانت از حریم در یازده ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی محمد لطفی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه های مازندران به صورت مستمر توسط گشتهای راهداری شناسایی می شوند که در یازده ماهه سال جاری ۶۱۲ مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، ۲۲۷۵ مورد جمع آوری تابلوها و بنرهای غیرمجاز، ۷۸ مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز و ۵۸۵ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راهها ، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راهها و حریم راه آهن های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

لطفی با بیان این که درصورت عدم برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، اظهار داشت: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه ها نیازمند یک همت و عزم استانی و ملی بوده که می بایست تمامی دستگاه های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

مسئول حریم  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه ها تاکید کرد و افزود : مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.