شناسهٔ خبر: 160022 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاشت ۶ هزار نهال و پاکسازی حریم راه‌های گلستان در آستانه نوروز

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از اجرای طرح کاشت ۶ هزار اصله نهال در حاشیه راهها و پاکسازی حریم راهها همزمان با فرا رسیدن فصل بهار و ۱۵ اسفند روز درختکاری،خبر داد.

http://news.mrud.ir/d/۲۰۲۴/۰۳/۰۵/۰/۲۹۷۱۳۸.mp۴

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی با اشاره به اجرای طرح کاشت نهال در حریم راههای شریانی و اصلی سراسر استان،اظهارداشت: این طرح علاوه بر حاشیه راهها در راهدارخانه ها،مجتمع های خدماتی رفاهی، محوطه پایانه مرزی اینچه برون و فضاهای مرتبط با اداره کل در مرکز استان و شهرستان ها اجرا می شود.

به گفته وی، هدف از اجرای این طرح، منظرآرایی حریم راه‌ها، ایجاد فضای سبز و همچنین پاکسازی محیط زیست از زباله‌ها و نخاله‌ها بیان شده است.

مصدقی تصریح کرد: در اجرای این طرح علاوه بر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و ادارات تابعه شهرستانی؛سازمان‌های مردم نهاد و سایر دستگاه‌های ذیربط و فرمانداری ها و نیز منابع طبیعی همکاری دارند.

وی  ادامه داد: با اجرای این طرح نهال‌های مختلفی متناسب با اقلیم هر منطقه در حاشیه راه‌ها کاشته می‌شود و همچنین، حریم راه‌ها از زباله‌ها و نخاله‌ها پاکسازی و نظافت خواهد شد.

وی تصریح کرد:  ایجادمنظر زیبا و دلنشین در حاشیه راه‌ها،منظرآرایی و آرامش خاطر رانندگان و افزایش ایمنی رانندگی از جمله مزایای اجرای این طرح به شمار می رود.

مصدقی از مردم عزیز تقاضا کرد که در حفظ و نگهداری از این نهال‌ها و پاکیزگی حریم راه‌ها کوشا باشند و از ریختن زباله در حاشیه راه‌ها خودداری کنند. تا همچون نام استان راههای گلستان داشته باشیم.