شناسهٔ خبر: 160031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی سایت ۱۰۶۰ هکتاری در شهرستان اشتهارد

ع سایت ۱۰۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهرستان اشتهارد با ظرفیت تامین ۱۴ هزار قطعه زمین کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی یکی از بزرگترین سایت‌های متمرکز نهضت ملی مسکن در شهرستان اشتهارد با حضور روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه ملی مسکن، ابراهیم کردلو فرماندار شهرستان اشتهارد، محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی و علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز انجام شد.

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه ملی مسکن گفت: مراسم قرعه‌کشی واگذاری ۱۳۵۷ قطعه زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت شامل قطعات ۲۰۰ متری در استان برگزار شد و پس از آن ما در سایت نهضت ملی مسکن اشتهارد حاضر شدیم و از امروز عملیات اجرایی برای واجدین شرایط قانون جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد.

وی افزود: این سایت از بزرگترین سایت‌های متمرکز کشور به مساحت حدود ۱۰۶۰ هکتار است که حدود ۱۴ هزار قطعه زمین را تأمین می‌کند.

اکبری بیان کرد: بخشی از این قطعات به صورت یک طبقه حیاط دار به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این قطعات با الگوی شهرسازی و معماری ایرانی-اسلامی و با همت اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانداری اشتهارد در استان البرز انجام می‌شود.

محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز گفت: امروز در راستای تحقق سیاست‌های دولت سیزدهم جهت خانه‌دار کردن مردم عزیز، سایت نهضت ملی مسکن اشتهارد به مساحت ۱۰۶۰ هکتار کلنگ‌زنی شد و ۱۴ هزار واحد مسکونی در این سایت بارگذاری و ساخته خواهد شد.

وی افزود: قطعات زمین‌ها در این سایت ۲۰۰ متری به مردم تحویل خواهد شد که زمانبندی ساخت آن یک سال برنامه‌ریزی شده است.

صابری خاطرنشان کرد: امروز قبل از کلنگ‌زنی مراسم قرعه‌کشی واگذاری ۱۳۵۷ قطعه زمین برای خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت برگزار شد.

وی در ادامه گفت: بخشی از قطعات سایت در قالب ساخت مسکن به صورت انفرادی به هر متقاضی واگذار و عملیات اجرایی و ساخت توسط خود متقاضیان انجام خواهد شد و بخش عمده‌ای از سایت هم توسط انبوه‌سازان و سازندگان مطرح استان که در فراخوان‌های عمومی کشوری شرکت کرده و پالایش و مورد تأیید شورای مسکن استان قرار گرفته‌اند، ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: در فاز اول عملیات ساخت، ۵ هزار واحد مسکونی قبل از شروع سال جدید و مابقی قطعات را نیز در سال جدید آغاز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: قراردادهای ساخت با انبوه‌سازان تا پایان مرحله اسکلت و نما منعقد شده است و واحدهای مسکونی در مرحله نازک کاری به متقاضیان تحویل خواهد شد تا بنا به سلیقه خود مراحل بعدی ساخت را انجام دهند.

ابراهیم کردلو فرماندار اشتهارد گفت: با توجه به اینکه در این شهرستان ۳ شهرک صنعتی و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی وجود دارد، یکی از چالش‌های اساسی در شهرستان اشتهارد بحث تأمین مسکن برای کسانی است که نیاز به مسکن دارند.

کردلو با تقدیر و تشکر از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: امیدواریم این اقدامات بتواند بخشی از مشکلات شهرستان اشتهارد در حوزه تأمین مسکن برای قشرهای مختلف مردم را برطرف کند.

وی افزود: امیدواریم عملیات عمرانی این سایت به زودی آغاز شود و به زودی شاهد خانه‌دار شدن مردم باشیم.