شناسهٔ خبر: 160039 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عملکرد خیرین راه و ترابری در استان های زنجان و آذربایجان شرقی

انجمن خیرین راه و ترابری بهسازی، ساخت و اهدای زمین رایگان از محل خودیاری اهالی، بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مشارکت خیرین استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، جلسه معاونت ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی با انجمن خیرین راه و ترابری با هدف تقدیر و تجلیل از خیرین استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان برگزار شد.

در این جلسه مدیر کل و مسؤلان ادارات کل حاضر به تشریح اقدامات انجام شده توسط خیرین در جهت احداث و بهسازی راه‌های فرعی و روستایی این استان پرداختند.

بر اساس این گزارش، در جلسه حاضر جعفر قزوینیان مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به بخشی از پروژه‌های مشارکتی انجام شده در راه‌های فرعی و روستایی این استان اعلام کرد: ساخت راه‌های روستایی شامل احداث، بازگشایی و بهسازی پنج محور به طول ۲۸.۵ کیلومتر با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان، اهدای مجموع ۸۵.۲ هکتار زمین رایگان به ارزش پنج میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان جهت احداث راه های روستایی در چهار محور و بازگشایی و احداث راه های روستایی توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان به طول ۳۰.۵ کیلومتر در سطح استان بخشی از مشارکت های خیرین در این استان بوده است.

جعفر قزوینیان افزود: مجموع کل سرمایه‌گذاری خیرین این استان شامل اهدای زمین رایگان، احداث، بازگشایی و بهسازی راههای استان به طول ۵۵.۵ کیلومتر در راههای روستایی سطح استان با مبلغ پنج میلیارد ریال و ۱۸۰ میلیون تومان است که ارزش میزان کل سرمایه گذاری به قیمت روز در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۹.۵ میلیارد تومان می باشد.

وی همچنین بیان داشت: اجرای لکه گیری روکش آسفالت راه روستایی دو محور به طول ۱۰.۶ کیلومتر بصورت مشارکتی با شرکت‌های معدنی در سطح استان با سرمایه گذاری به مبلغ ۴ میلیارد تومان به قیمت روز سال ۱۴۰۲ از دیگر اقدامات بوده است.

قزوینیان افزود: انعقاد دو تفاهم نامه با خیرین جهت اجرای پروژه های مشارکتی به طول ۱۸.۷ کیلومتر در سطح استان در فصل کاری آتی قرار دارد.

ارسلان شکری معاون توسعه مدیریت و منابع استان آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی بیان داشت: احداث و بهسازی راه‌های روستایی استان آذربایجان شرقی از محل خودیاری اهالی، بنیاد علوی، معدن مس سونگون، معدن طلای مزرعه شادی و معدن طلای اندرکار در مجموع به ارزش ۴۸ میلیارد تومان انجام گرفته است.

وی هزینه کل اجرای پروژه‌های راه‌های روستایی و فرعی استان را ۲۵۷ میلیارد تومان اعلام کرد که ۴۸ میلیارد تومان آن توسط خیرین این استان انجام شده است.

شکری همچنین با اشاره به پروژه احداث پل سه دهانه ۸متری رودخانه زیلبیر ابرنجان و پروژه تعریض و بهسازی باند شمالی اتوبان شهید کسایی تبریز که با مشارکت اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، شهرداری کلان شهر تبریز و شرکت توزیع برق تبریز انجام شده است، بیان داشت: افزایش ایمنی، افزایش ظرفیت ترافیکی و کنترل ورودی ها و خروجی ها از اهداف اجرای این طرح بوده است.

شایان ذکر است در این نشست با اهدای لوح تقدیر از خیّرین ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان های آذربایجان شرقی و زنجان تقدیر شد.