شناسهٔ خبر: 160046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازه زمانی بارش‌های اخیر زمستانی؛

۵۰۰۰ کیلومتر از محورهای استان کرمان برف‌روبی و یخ‌زدایی شد

5 هزار كیلومتر از  محورهای استان كرمان برف روبی و يخ زدايی شد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در بازه زمانی بارش های چند روز اخیر راهداران با استفاده از ۳۴۰ دستگاه ماشین آلات‌راهداری ۵ هزار کیلومتر سطح محور را به صورت رفت و برگشت برف روبی و یخ زدایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، سیدحمزه روح الامینی با بیان این مطلب که تمامی شهرستان‌های استان طی این مدت شاهد بارش برف و کولاک شدید بودند، اظهار داشت: با آغاز بارش برف و باران و یخبندان ۴۰۰ راهدار با به‌کارگیری ۳۴۰ دستگاه ماشین آلات راهداری اقدام به برف‌روبی جاده های استان کرمان کردند.

روح الامینی با اشاره به این که با پیش بینی آغاز بارش برف و باران راهداران نیز در آماده باش کامل بودند افزود: با تلاش راهداران و نیروهای پشتیبان ادارات تابعه شهرستان‌ها در این مدت پنج هزار کیلومتر( به‌صورت رفت و برگشت) از محورهای استان را برف‌روبی و ۴ هزار و ۳۰۰ تن مخلوط شن و نمک نیز در سطح جاده ها پخش کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به برقراری تردد روان در محورهای اصلی اشاره کرد و افزود: در کنار اقداماتی که راهداران استان برای برف‌روبی انجام دادند، به ۷۰ دستگاه خودرو که به‌دلیل استفاده نکردن از زنجیرچرخ در محورهای استان گیر افتاده و موجب اختلال در تردد شده‌بودند، امدادرسانی و سرنشینان را در راهدارخانه‌ها اسکان دادند.

روح الامینی در پایان یادآور شد: از کاربران جاده خواست در صورت لزوم سفر، ضمن رعایت موارد ایمنی سفرهای زمستانی، همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی را فراموش نکنند و تقاضا کرد در مواقع بارندگی از تردد در محورهای فرعی و روستایی خودداری و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.