شناسهٔ خبر: 160049 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به‌مناسبت روز درختکاری:

کاشت نهال و پاکسازی حریم راه های گلستان انجام شد

گلستان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: در زمینه اجرای نهضت ملی کاشت نهال در کشور؛ با همراهی اداره کل منابع طبیعی، کار کاشت ۶ هزار نهال در حاشیه جاده‌های این استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، سلیم اصغری با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای کاشت این ۶ هزار نهال در حریم راههای اصلی و بزرگراهی استان اظهارداشت: طرح کاشت نهال در حاشیه جاده‌های استان، محورهای روستایی، راهدارخانه‌ها، مجتمع های خدماتی رفاهی،پایانه مرزی اینچه برون و ادارات تابعه شهرستانی از امروز آغاز شده و در یک دوره چهارساله، شاهد ارتقای سرانه فضای سبز استان به خصوص در حاشیه جاده‌های استان خواهیم بود.

وی افزود: همچنین همزمان با روز درختکاری، طرح پاکسازی و منظر آرایی راههای استان توسط راهداران در حریم راه های اصلی و بزرگراهی انجام شد.

معاون راهداری گلستان افزود نهال ها توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تامین و کاشت آن ها توسط پرسنل این اداره‌ کل انجام شد.

اصغری ادامه داد: گونه های کاشته شده علاوه بر مقاومت بالا در برابر آفات، به حداقل آب نیاز داشته و این روند تا ایجاد پوشش سبز در منظر آرایی دیگر محورهای شهرستان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: پاکسازی حریم راه ها از زباله و نخاله ها نقشی مهم در طراوات و شادابی برای رانندگی ایجاد خواهد کرد و از امروز این عملیات در ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه های استان آغاز شده و تا پایان طرح نوروزی بصورت مستمر ادامه خواهد داشت تا شاهد سرسبزی جاده‌ها و نشاط بیشتر هم استانی‌ها و مسافران در جاده‌ها باشیم.

هم اینک ۳۰۸ کیلومتر از بزرگراه و بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و سه هزار و ۹۵۱ کیلومتر راه روستایی در استان گلستان وجود دارد.