شناسهٔ خبر: 160091 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

همزمان با روز درختکاری انجام شد؛

کاشت ۳۵۰ اصله نهال درخت مثمر و غیر مثمر در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

درختکاری بندر امام همزمان با ۱۵ اسفند، روز درختکاری، در آیینی با حضور ابوطالب گرایلو، مدیرکل و جمعی از مدیران بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ۳۵۰ اصله نهال انواع درخت مثمر با هدف تلطیف فضای کاری و تقویت پوشش گیاهی در نقاط مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) غرس شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادرودریانوردی، نوراله اسعدی معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع  اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از کاشت ۳۵۰ اصله نهال درخت مثمر و غیر مثمر در مجتمع بندری امام خمینی(ره) خبر داد  و گفت: در جریان این آیین، نهال‌های درختان مثمر و سازگار با شرایط بومی منطقه در فضای سبز سایت اداری، کوی منازل سازمانی و همچنین محوطه شرکت‌های سرمایه گذار بخش خصوصی کاشته شد.

اسعدی با اشاره به تعهد شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به کاشت ۳۰۰ اصله نهال درخت در محوطه اطراف محل فعالیت خود، اظهار داشت: با مشارکت سه شرکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در آیینی با حضور مدیرکل و دیگر اعضای شورای اداری چندین اصله نهال به طور نمادین نیز در محوطه کاری این شرکت ها غرس شد.  

وی با اشاره به تأکیدات مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مبنی بر حفظ و توسعه پوشش گیاهی منطقه به منظور مقابله با ریزگردها و تلطیف فضای کاری اظهار داشت: با توجه به اهمیت منابع طبیعی در شرایط زیست محیطی، مرمت، نگهداری و توسعه فضای سبز در این مجتمع بزرگ بندری در مساحتی معادل ۷۷ هکتار به طور مستمر دنبال می‌شود.

یادآور می شود در حاشیه‌ این آیین نیز ۲۵۰ عدد انواع گلدان رومیزی بین کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به منظور تزیین فضای اداری توزیع شد.