شناسهٔ خبر: 160103 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد؛

ضرورت مولدسازی و به‌کارگیری روش‌های مالی نوین در پیشبرد پروژه‌های عمرانی

سعید غفوری نشست هم اندیشی سالانه مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره مجموعه شرکت‌های عمران شهرهای جدید با حضور دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در نشست هم اندیشی سالانه مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره مجموعه شرکت‌های عمران شهرهای جدید در سطح کشور با تأکید براینکه تأمین مسکن برای اقشار حمایتی از مهمترین مأموریت‌های امروز دولت به شمار می‌رود، گفت: ما باید در راستای تحقق این هدف ضمن چاره اندیشی و حرکت به سمت رویکردهای قانونی نوین، پروژه‌های متوقف شده را مجددا در مسیر اجرا قرار داده و با همفکری صحیح از امکانات موجود برای پیشبرد پروژه‌های موجود استفاده کنیم. 

غفوری در ادامه با اشاره این که نباید اشتباهات گذشته در تأخیر تحویل واحدهای مسکن مهر را تکرار کنیم، گفت: مولدسازی، به‌کارگیری روش‌های نقدی و غیرنقدی جدید، برنامه ریزی در افزایش پروژه‌های زیرساختی، روبنایی و مشارکتی در سال آینده، طبق برنامه ریزی‌های موجود، باید در دستور کار سال ۱۴۰۳ قرار بگیرد. 

وی در ادامه تأمین زمین و شروع نهضت ملی طبق برنامه‌ریزی‌های قرارگاه مسکن را در اولویت وظایف شهرهای جدید در این دوره دانست و گفت: تمامی شهرها باید ضمن تقویت بخش‌های اجرایی و عملیاتی خود جلسه با اتاق‌های بازرگانی در سایر استان‌ها را نیز در برنامه قرار داده و بخش سرمایه‌گذاری و مشارکت را ارتقا دهند. 

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در پایان خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تابعه خاطرنشان کرد: جایگرینی روش‌های مالی نوین، اصلاح نحوه قیمت‌گذاری زمین و تهیه شیوه نامه جدید، توانمندسازی و آموزش مدیران و کارشناسان و استفاده از نیروهای توانمند و شایسته در بدنه باید به جدیت در دستور کار شرکت‌ها قرار بگیرد.