شناسهٔ خبر: 160108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون ورود به حرفه مهندسان، پایان هفته در استان گیلان برگزار می‌شود

گیلان-حمیدرضا موسوی عربانی رئیس اداره توسعه مهندسی ومقررات ملی کنترل ساختمان آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی و معماران تجربی و صلاحیت‌های ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و طراحی و اجرای گود و سازه نگهبان به‌صورت تستی و طراحی معماری به‌روش ترسیمی، هفدهم و هجدهم اسفندماه در استان گیلان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (گیلان)، سید حمیدرضا موسوی عربانی رئیس اداره توسعه مهندسی و کنترل مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با حضور ۷۹۷۶ نفر از داوطلبان که ۵۹۸۵ نفر مرد و ۱۹۹۱ نفر زن هستند، همزمان با سراسر کشور در شهرهای رشت، آستانه اشرفیه و لنگرود برگزاری می‌شود.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مهندسان در صنعت ساختمان، گفت: هر ساله آزمون‌های ورود به حرفه به‌منظور ارزیابی توان علمی و حرفه‌ای مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی از سوی دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی تهیه، تدوین و اجرا می شود.

گفتنی است این آزمون در شهر رشت در مجتمع دانشگاهی دانشگاه گیلان و مؤسسه آموز عالی احرار و مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی و در شهر آستانه اشرفیه در مؤسسه آموزش عالی مهر آستان، و در شهر لنگرود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود و مؤسسه آموزش عالی قدیر برگزار می‌شود.