شناسهٔ خبر: 160174 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای طرح مشارکت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در روز درختکاری صورت پذیرفت؛

کاشت نهال در راهدارخانه ها و حاشیه راه های استان فارس

کاشت نهال در راهدارخانه ها و حاشیه راه های استان فارس طرح سراسری مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در فارس همزمان با سراسر کشور و با حضور مدیران، روسای ادارات شهرستان ها و راهداران استان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان فارس) محسن عمادی گفت: طرح کاشت نهال می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذاری‌ پر سودی برای پاک شدن هوا موثر باشد از طرفی بدلیل ارتباط روحی و جسمی انسان با محیط پیرامونش کاشت درخت در نشاط اجتماعی و روحیه شهروندان اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: در قالب این طرح کاشت نهال توسط راهداران استان فارس در محوطه راهدارخانه ها و حاشیه راه های مواصلاتی انجام شد که امید داریم با تداوم این مهم شاهد گسترش فرهنگ درختکاری باشیم.

عمادی یادآور شد: گونه های درختان انتخاب شده بصورتی است که علاوه بر مقاومت بالا در برابر آفات به حداقل آب نیاز داشته و مطابق با اقلیم استان باشد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس هم چنین خاطرنشان ساخت: اقدام ارزشمند کاشت نهال که به مناسبت روز درخت کاری صورت پذیرفت علاوه بر منظر آرایی راه ها ، در توسعه فرهنگ درخت کاری و آمادگی برای استقبال از نوروز 1403 نیز اثر گذار می باشد.

وی گفت: با توجه به گرم تر شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی، توجه به محیط زیست و محیط پیرامون افزایش یافته و درختکاری اصولی می تواند بسیاری از مشکلات زیست محیطی را کاهش دهد.