شناسهٔ خبر: 160179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

ایمن سازی محور مهاباد – سردشت در قالب مصوبات سفر مقام عالی استان به مهاباد

92b675ee-31f9-4da3-ac89-7064c595d81c.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از این‌سازی محور مهاباد – سردشت در قالب مصوبات سفر مقام عالی استان به مهاباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: یکی از مهم‌ترین مصوبات سفرهای استانی مقام عالی استان در حوزه عمرانی در شهرستان مهاباد، ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی بود که در همین راستا ۲.۲ کیلومتر از محورهای پرتگاهی در محور مهاباد  - سردشت توسط گاردریل ایمن‌سازی شده است و با توجه به دستور استاندار اعتبار لازم برای ادامه این پروژه جذب شده و این پروژه از سرگیری خواهد شد. 

وی افزود: یکی دیگر از مصوبات سفر مقام عالی استان به شهرستان مهاباد پروژه آسفالت جاده برهان است که ۱۲ کیلومتر به صورت کامل محقق و به بهره برداری رسیده است و لکه گیری روکش آسفالت راه روستایی دارلک نیز در دست مناقصه است. 

دست نشان خاطر نشان کرد: همچنین در حوزه آسفالت راه‌های روستائی نیز ۴ کیلومتر از بهسازی آسفات محور لاچین - شین آباد و ۹۰ درصد از عملیات پل داش تیمور نیز به اتمام رسیده است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در ادامه گفت: از زمان ابلاغ مصوبه تا کنون ۳۰۰ کیلومتر از این محورها خط کشی و تابلو علائم نیز بصورت امانی نصب و اجرا و با تخصیص اعتبار ابلاغی روند تکمیل پروژه تسریع خواهد شد.  

وی همچنین یادآور شد: ضمنا در سال مالی ۱۴۰۲ از محل اعتبارات استانی جهت ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی مهاباد ۳۳۰۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب شده که در صورت مبادله موافقت نامه و تخصیص اعتبارات، اقدامات بعدی انجام خواهد شد.