شناسهٔ خبر: 160188 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور ۴۶۹۹ پروانه عبور بارهای ترافیکی از مبدا استان مرکزی

عابدی اراک رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار و ۶۹۹ پروانه عبور بارهای ترافیکی صادر شده که برخی از این محموله ها در فضای کشور و رسانه ها بازخوردهای بسیاری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، حامد عابدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به وسعت فعالیت‌ها در حوزه ایمنی و ترافیک منجمله مسئولیت اجتماعی برای ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر مانند دانش آموازن مدارس حاشیه راه، موتورسوران، عابران پیاده و همچنین طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان حمل و نقل عمومی، برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی، اجرای طرحهای آشکارسازی موتورسیکلت و وانت بارها و... اشاره کرد.

وی افزود: نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی سنگین، صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی، آموزش موتورسواران و ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، شناسایی تخلفات اضافه بار و... بخش دیگری از وظایف اداره ایمنی و ترافیک است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره کنترل و نظارت بر تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نظارت و بازرسی از ۹ هزار و ۷۵۰ ناوگان حمل و نقل صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو و نیم برابر رشد داشته است.

عابدی با بیان اینکه از این تعداد بازرسی یک هزار و ۹۸۳ مورد با تخلف اضافه تناژ بار روبرو بودند، اضافه کرد: از مجموع ناوگان حمل و نقل کالا و مسافری که مورد بازرسی قرار گرفته تخلف ۸۷۷ مورد احراز شده و با توجه به اینکه تکرار در تخلفات داشته اند، به کمیسیون رسیدگی تخلفات رانندگان و شرکت های حمل و نقل ارجاع داده شدند تا طبق قانون با آنها برخورد شود.

وی هدف از اجرای نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی را جلوگیری از حمل بار خارج از شبکه توزیع کالا و حمایت از رانندگان قانونمند برشمرد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی افزود: با توجه به اینکه کارخانه های مستقر در استان مرکزی محصولات نیروگاهی، پتروشیمی، پالایشگاهی تولید و به سایر نقاط کشور ارسال می کند، از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار و ۶۹۹ پروانه عبور بارهای ترافیکی صادر شده که برخی از این محموله ها در فضای کشور و رسانه ها بازخوردهای بسیاری داشته است.

عابدی با اشاره به اهمیت کاهش تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه آموزش مبانی ایمنی و ترافیک و حوادث جاده‌ای در ۱۵ مدرسه حاشیه راهها به دانش آموزان ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و کاهش تلفات تصادفات، آموزشهای لازم به موتورسواران ارائه و ۵۴۵ کلاه ایمنی نیز به دارندگان گواهی نامه موتورسیکلت اهدا شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی آشکارسازی ۶۰۰ دستگاه وسایل نقلیه عمومی باری، نصب ۴۵۰۰ عدد شبرنگ بر روی موتورسیکلت، وانت بار و ادوات کشاورزی را از دیگر اقدامات این اداره در ۱۱ ماه اخیر عنوان کرد و افزود: اکثر وسیله های نقلیه که در روستاها تردد دارند مانند ادوات کشاورزی، به این دلیل که از سیستم روشنایی مناسب برخوردار نیستند، از طریق نصب شبرنگ تاحدودی قابل تشخیص بوده و باعث می شود تصادفات جاده ای اینگونه وسایل نقلیه کاهش یابد.

عابدی گفت: به منظور بررسی و ارایه راهکار برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، ۱۴ جلسه کمیسیون ایمنی با حضور معاون عمرانی و سایر اعضای مربوطه برگزار شده که نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی و همچنین رفع نقاط حادثه خیز داشته است.

وی هدف از اجرای طرح های مختلف توسط این اداره را ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل، آموزش مباحث ایمنی و ترافیکی، کاهش تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن، ارتقای فرهنگ رانندگی، کاهش خطرات جاده ای برای عابرین پیاده، موتورسوران و... برشمرد.