شناسهٔ خبر: 160208 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

ساخت مهندسی خانه‌های جنوب سیستان و بلوچستان مانع خسارت در سیلاب اخیر شد/وزیر راه و شهرسازی پیگیر بهسازی جاده‌های استان است

رئیسی رییس جمهور گفت: خانه‌های جنوب سیستان و بلوچستان با نگاه مهندسی و در ارتفاع ساخته شده‌اند که سیلاب اخیر کمترین میزان آسیب را به آن‌ها وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید ابراهیم رئیسی امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند در جریان بازدید از مناطق سیل زده در جمع مردم جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر خانه‌های جنوب استان با نگاه مهندسی و درست ساخته نمی‌شد تخریب گسترده و تلفات فراوان داشتیم.

رئیس جمهوری اظهار کرد: خانه‌های جنوب استان بانگاه مهندسی و سنتی در ارتفاع ساخته شده که سیلاب اخیر کمترین میزان آسیب را به آن‌ها وارد کرده است.

وی در ادامه بر بهسازی جاده‌ها تاکید کرد و با اشاره به پیگیری وزیر راه و شهرسازی در خصوص جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یک کار اساسی این است که باید این نزولات آسمانی را با ایجاد سد به نحوی مدیریت کنیم که از آب درست استفاده شود، آب باران باید برای مردم این منطقه نعمتی باشد که بتوانند از آن در طول سال استفاده کنند که به دریا ریخته نشود و این آب شیرین قابل استفاده برای آشامیدن شود.

رییسی بیان کرد: کار زیربنایی و زیر ساختی که باید در این منطقه انجام شود ساخت سد است که آن هم جز برنامه ما خواهد بود.