شناسهٔ خبر: 160247 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکن ایوانکی را افتتاح کرد

بذرپاش سمنان وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان سمنان طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی واقع در غرب استان سمنان را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز پنجشنبه ۱۷ اسفندماه به استان سمنان سفر کرده بود، طرح مسکونی ۳۴۴ واحدی غدیر در قالب طرح نهضت ملی مسکن واقع در شهر جدید ایوانکی را در زمینی به مساحت هشت هکتار افتتاح کرد که تحویل مردم شد. 

به گفته سیدمرتضی محمودی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی فرآیند مطالعاتی اجرای این طرح ۳۴۴ واحدی مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی در اواخر دولت قبل آغاز شد، اما به نتیجه مطلوبی نرسید و عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم دوباره آغاز شد که توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و تحویل متقاضیان شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به مساحت هشت هکتار با مجموع زیربنای ۳۲ هزارمتر مربع احداث شده است، افزود: در این طرح زمین به صورت رایگان ارائه شد و به متقاضیان هر واحد ۲ میلیارد ریال تسهیلات دولتی پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی با بیان اینکه برای احداث این واحدها متری ۴۰ میلیون ریال توسط پیمانکار هزینه شد، تصریح‌کرد: تمام زیرساخت های رفاهی از جمله اشتراک آب، برق و گاز برای ساکنان این واحدهای مسکونی ایجاد شده است.