شناسهٔ خبر: 160248 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

حضور وزیر راه و شهرسازی در گلزار شهدای گمنام ایوانکی

گلزار سمنان وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به استان سمنان با حضور در گلزار شهدای گمنام ایوانکی به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش  که صبح امروز پنجشنبه  ۱۷ اسفندماه به استان سمان سفر کرده است با حضور در گلزار شهدای گمنام ایوانکی به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

گفتنی استٰ؛ در شهر جدید ایوانکی ۴ هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در قالب ۱۲ پروژه با پیشرفت فیزیکی حداقل ۵ و حداکثر ۴۵ درصد در حال ساخت است. مجموعا در شهر جدید ۱۱ هزار واحد مسکونی قرار است ساخته شود که از این تعداد تنها ۴ هزار و ۶۸۰ واحد دارای قرار داد و در حال ساخت است و قرارداد و ساخت مابقی واحدها بعد از الحاق اراضی منعقد می‌شود.

در موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۲۰۰ قطعه زمین در حال صدور قرارداد هستند و انتخاب ۳۰۰ قطعه زمین دیگر در قالب پویش خانواده مهدوی با حضور وزیر صورت می گیرد؛ بنابراین ۲۰۰ خانواده قرارداد واگذاری خود را دریافت می‌کنند و ۳۰۰ خانواده باید پس از انتخاب قطعات اراضی، قرارداد خود را منعقد کنند.

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به شهر جدید ایوانکی ۳۴۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن افتتاح می‌شود. بهره‌برداری از معابر اصلی و ۵۲ هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن از جمله برنامه‌های سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به شهر جدید ایوانکی است. همزمان با حضور وزیر اهدا و قرعه‌کشی ۵۰۰ قطعه زمین برای مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام می‌شود. 

افتتاح پایگاه انتظامی شهر جدید ایوانکی و پایگاه بهداشتی - درمانی شهدای سلامت از دیگر برنامه‌های سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به این شهرستان است.