شناسهٔ خبر: 160259 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از طرح آماده‌سازی معابر ۵۲ هکتار از شهر جدید ایوانکی با حضور وزیر راه و شهرسازی

بذرپاش ایوانکی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سمنان، طرح آماده‌سازی معابر ۵۲ هکتار اراضی نهضت ملی در شهر جدید ایوانکی را با حضور مسئولان استان سمنان و شهرستان گرمسار افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جریان سفر امروز خود و هیات همراه به استان سمنان که به منظور افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید ایوانکی و چند پروژه روبنایی و زیربنایی انجام شد، طرح آماده‌سازی معابر اصلی ۵۲ هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی واقع در شهرستان گرمسار را افتتاح کرد. 

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به منظور افتتاح طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکن، پایگاه انتظامی و پایگاه بهداشت، افتتاح طرح آماده‌سازی معابر اصلی ۵۲ هکتار اراضی نهضت ملی و شرکت در جشن جوانی جمعیت و اهدای ۵۰۰ قطعه زمین این طرح به شهر جدید ایوانکی سفر کرد.

ایوانکی با نام تاریخی ایوانِ کِی بخشی از شهرستان گرمسار و غربی‌ترین بخش استان سمنان مجاور به استان تهران محسوب می‌شود. این بخش با سه شهرک صنعتی فعال ایوانکی، جنت‌آباد و پایتخت، باعث سکونت جمعیتی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در این منطقه شده و مستعد سرریز جمعیت جویای اشتغال از پایتخت کشور است. شهر جدید ایوانکی در فاصله یک کیلومتری اتوبان تهران- مشهد در شمال شرقی بافت قدیم شهر قرار دارد.

استان سمنان سهمیه ساخت ۶۰ هزار واحدی از نهضت ملی مسکن طی چهار سال دارد که ۳۰ هزار واحد در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد توسط راه و شهرسازی در ۲۰ شهر استان سمنان هدف‌گذاری شده است و در مسیر تاریخی جاده ابریشم بوده‌ و از سوی دیگر، منطقه دارای معدن‌های غنی از ذخیره‌های نمک، گچ و آهک است.

یادآور می شود؛ ۲۷ آذر ۱۳۹۸ وزارت راه و شهرسازی شهر جدید ایوانکی را در کنار شهرهای دیگری مثل پردیس، پرند و هشتگرد به عنوان چهار شهر هدف برای ساخت مسکن ملی انتخاب و مصوب کرد.