شناسهٔ خبر: 160318 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار نارنجی برای سه استان جنوبی کشور در روز ۱۹ اسفند

کولاک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه شدت بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان در حد هشدار نارنجی است.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با پیش‌بینی وضعیت آب و هوای جمعه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: در برخی از مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، البرز، کردستان گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی  و شمال استان‌های قزوین، البرز، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان، کرمان و یزد بارش برف و باران همراه با وزش باد و رعد و برق را دارند.

وی افزود: فردا شنبه در مناطقی از شمال، شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب بارش‌ها ادامه می‌یابد و تا اواسط هفته آینده ادامه دارد. 

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: شدت بارش‌ها که در حد هشدار نارنجی است برای فردا شنبه ۱۹ اسفندماه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان  است و تا روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه ادامه دارد.

رفیعی یادآور شد: امروز در برخی از مناطق شمال شرق کشورمان در مرکز و فردا نیمه جنوبی بادهای شدید شروع به وزیدن می کند که خیزش گرد و خاک را در پی دارد. 

به گفته وی دریاها امروز مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است. 

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای پایتخ گفت: امروز آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و بارش‌های پراکنده با بیشینه دمای ۱۵ درجه پیش‌بینی شده است.