شناسهٔ خبر: 160328 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

الزام نصب نرخ‌های مصوب و برخورد قانونی با گران‌فروشان در فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد مسافر کمیته تسهیلات نوروزی فرودگاه مهرآباد با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی برگزار و بر الزام نصب نرخ‌های مصوب و برخورد قانونی با گران‌فروشان و استقرار مسئول پاسخگو از سوی ایرلاین‌ها در ترمینال‌های فرودگاهی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، کمیته تسهیلات با محوریت عملیات نوروزی با حضور مرادی عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، آجیلیان مشاور اجرایی مدیرعامل در امور فرودگاه‌ها، سالاری معاون دادستان و رئیس دادسرای فرودگاه مهرآباد و نمایندگان فرماندهی سپاه حفاظت، پلیس، پلیس گذرنامه، راهور فرودگاه مهرآباد، روسای ایستگاه‌های شرکت های هواپیمایی و روسای ایستگاه‌های هندلینگ کننده،  نمایندگان پایگاه یکم شکاری شهید لشگری و همچنین اورژانس مستقر در فرودگاه بین المللی مهرآباد تشکیل شد. 

الزام نصب نرخ‌های مصوب برای کنترل گران فروشی بلیت در دفاتر فروش در ترمینال‌ها 

 ابراهیم مرادی، راهبر فرودگاه مهرآباد ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های همه عوامل فرودگاهی در یکسال گذشته اظهار امیدواری کرد: در تعطیلات نوروز نیز چون گذشته با تدابیر بهتر و همدلی بیشتر بتوانیم با کمترین تاخیر در خدمت‌رسانی به مردمان شریف پایتخت و هموطنان ارجمند انجام وظیفه کنیم و خدمات ایمن و در حد استاندارد را ارائه نماییم.

وی در ادامه بر الزام نصب نرخ‌های مصوب برای کنترل گران فروشی بلیت در دفاتر فروش  تاکید کرد.

محمدحسین آجیلیان، مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در کمیته تسهیلات مهرآباد گفت  عملیات نوروزی در فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه مهرآباد از ۲۴ اسفند شروع شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و در این راستا آیین‌نامه سفرهای نوروزی به همه فرودگاه‌ها ابلاغ شده و اجرایی است.

وی اعلام کرد: سامانه ASQ با سرشماره ۱۰۰۰۷۰۶۹ را برای انعکاس نظرات و انتقادات مسافران فعال شده و تابلوهایی در این خصوص در ترمینال‌ها نصب خواهد شد تا تجربه‌ای بهتر برای مسافران رقم بزنیم.

در ادامه سالاری معاون دادستان و رئیس دادسرای فرودگاه مهرآباد با اشاره به اهمیت موضوع تاخیر و ابطال پروازها بر استقرار نماینده از سوی ایرلاین‌ها در ترمینال برای پاسخگویی به مسافران تاکید کرد.
وی اظهار داشت: در صورت بروز تاخیر یا ابطال پروازی هرگونه برخورد غیرمحترمانه از سوی افراد شرکت هواپیمایی و مسافران شامل برخورد قانونی خواهد بود.همچنین هرگونه گران فروشی و یا دلالی بلیط مجازات جدی قانونی در پی خواهد داشت و فروش بلیت چارتری جز در مسیرهای اعلامی سازمان هواپیمایی کشوری ممنوع است.

در ادامه سرهنگ بوداغی رییس پلیس راهور مهرآباد در کمیته تسهیلات نوروزی با اشاره به ظرفیت محدود پارکینگ‌های فرودگاه مهرآباد، از مسافران خواست در ایام تعطیلات نوروزی حتما از وسایل نقلیه عمومی یا تاکسی های ویژه فرودگاه استفاده کنند.

همچنین سرهنگ خوشبخت رییس پلیس گذرنامه فرودگاه مهرآباد در کمیته تسهیلات نوروزی با اشاره به لغو روادید برای بیش از ۶۰ کشور گفت: با تمام توان آماده خدمت رسانی به هموطنان و گردشگران خارجی هستیم.

خوشخو، سرپرست اورژانس فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نیز از استقرار ۲۴ ساعته  تکنسین‌های اورژانس در ترمینال‌های ۱، ۲، ۴ و ۶ خبر داد و گفت: با توجه به دستور رئیس اورژانس غرب تهران ۶ نفر به تیم‌های اورژانس مهرآباد در ایام تعطیلات نوروز افزوده خواهند شد.

همچنین فراهانی، معاون تسهیلات فرودگاهی و دبیر کمیته تسهیلات نوروزی فرودگاهی مهرآباد در پایان از شرکت‌های هواپیمایی خواست مطابق دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به معرفی نماینده تام‌الاختیار و پاسخگوی خود در طول انجام سفرهای نوروزی هر چه سریعتر اقدام کنند.