شناسهٔ خبر: 160330 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای کشور خبر داد:

۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان خسارت سیل به راه‌های سیستان و بلوچستان

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری از برآورد بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به محورهای روستایی و راه‌های اصلی استان سیستان و بلوچستان در پی بارش‌های اخیر این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  روابط عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای داریوش امانی اظهار داشت: پیرو بازدید روز گذشته ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت، وضعیت محورهای استان بررسی و برآورد اولیه خسارت و تامین اعتبار انجام شد تا اقدامات اساسی انجام شود و مقداری از آلام مردم سیستان و بلوچستان کاسته شود.

وی ادامه داد: در پی هشدار هواشناسی ،همکاران ما از همان دقایق ابتدایی بارش باران در محورهای مواصلاتی حضور فعال داشتند .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود:با توجه به شدت خسارات، نیاز به اعزام کمک از استان های همجوار و استان‌های معین بود و در این راستا اکیپ هایی از استان‌های هرمزگان، کرمان و کرمان جنوب در شهرستان چابهار مستقر شدند و در حال حاضر در محورهای مختلف فعالیت می کنند و مشغول عملیات بازگشایی محورها می‌باشند.

امانی با بیان این که عمده محورهایی که امکان باز کردن آنها وجود داشته، بازگشایی شده است، گفت: در برخی محورها به دلیل بالا بودن سطح آب و فروکش نکردن، عملیات بازگشایی به تعویق افتاده که به محض فراهم شدن شرایط در اسرع وقت اقدام لازم انجام می‌شود.

رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای افزود: با توجه به اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی در روزهای شنبه و یکشنبه، همکاران ما تلاش می‌کنند نقاط آسیب پذیر را شناسایی و با ایجاد آب بند در کنار جاده از خسارات به ردی جاده جلوگیری شود و امکان تردد در محورهای مواصلاتی برقرار باشد.