شناسهٔ خبر: 160336 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان انجام شد؛

بازدید از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در دانشگاه شهید عباسپور

ببینید | بازدید از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در برخی از حوزه‌ها از جمله دانشگاه شهید عباسپور بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هم‌زمان با برگزاری آزمون در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه، حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از روند برگزاری آزمون از برخی از حوزه های امتحانی از جمله دانشگاه شهید عباسپور بازدید کرد.

آزمون ورود به حرفه مهندسان در ۷ رشته مهندسی و آزمون کاردانان و معماران تجربی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ اسفندماه در ۶۲ شهر و ۱۱۲ حوزه امتحانی به طور هم‌زمان در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

سومین دوره آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان در هفت رشته مهندسی عمران، نقشه‌برداری، شهرسازی، معماری، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی و ترافیک در صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا، همچنین آزمون‌های طرح و اجرای گود و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی، برگزار شد.

یادآور می‌شود، در این دوره از آزمون‌ها در مجموع ۱۸۵ هزار و ۹۵۰ نفر شرکت کردند که ۱۸۲ هزار و ۷۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان مهندس، ۱۳۷۰ نفر کاردان و ۱۸۸۰ نفر معماران تجربی بودند. همچنین، ۷۵ درصد شرکت‌کنندگان را آقایان و ۲۲ درصد را بانوان تشکیل می‌دادند.