شناسهٔ خبر: 160377 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با هدف توسعه علوم و فناوری‌های مهندسی آتش در کشور؛

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران موافقت‌نامه همکاری امضا کردند

امضای تفاهم نامه به منظور توسعه علوم و فناوری‌های مهندسی آتش در کشور به ویژه در شهر تهران، ازطریق آموزش مهندسین، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران موافقت‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، آیین امضای تفاهم‌نامه دوره‌های آموزشی ایمنی و پیشگیری از حریق که قرار است برای مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان‌ها برگزار شود با حضور محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، علی‌اکبر حدادی هرندی معاون آموزش و توسعه فناوری و تعدادی از مدیران این مرکز و قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران بزرگ، کامران عبدولی معاون حفاظت و پیشگیری از حریق و تنی چند از مدیران این سازمان به میزبانی سازمان آتش‌نشانی تهران برگزار شد.

محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: سازمان آتش‌نشانی تهران مباحث ایمنی را با نگاه علمی و دانش‌محور دنبال می‌کند و مطمئنا با همکاری یکدیگر می‌توانیم موجب افزایش و ارتقای تاب‌آوری شهر در مقابل حوادث باشیم. 

قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران بزرگ نیز در ادامه توضیح  داد: این تفاهم‌نامه‌ها و ارتباطات کمک می‌کند تا در مباحث ایمنی پیشرفت کنیم و ایمنی ساختمان‌ها را ارتقا دهیم و آرزومندیم با کمک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ارتقای سطح ایمنی جامعه را در پیش بگیریم.

این موافقت‌نامه باموضوع برگزاری دوره‌های ایمنی در برابر آتش بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران امضا و تبادل شد. بر اساس تفاهم انجام شده، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت ویژه مهندسان و افراد علاقمند به مباحث حفاظت ساختمان در برابر آتش و همچنین برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه مهندسان متقاضی ارایه مشاوره تخصصی یا خدمات بازرسی در گرایش‌های محافظت در برابر آتش به پروژه‌های ساختمانی، در دستور کارمرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران قرارگرفته و اجرایی می‌شود.

بر اساس این موافقت‌نامه با تشکیل کارگروه آموزش، وظایف تعیین سیاست‌های سالانه آموزش، برنامه‌ریزی اجرایی و آموزشی، انتخاب و گزینش مدرسان بر اساس زمان‌بندی مورد توافق انجام شده است. همچنین، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بر اساس مصوبات کارگروه آموزش متعهد به برنامه‌ریزی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی به افراد واجد شرایط، ثبت‌نام شرکت‌کنندگان و صدور مجوز ورود به دوره و آزمون، بررسی، تایید و معرفی نهایی مدرسان، برگزاری دروس کارگاهی، ارایه بسته‌های آموزشی و پذیرایی به شرکت‌کنندگان، تهیه بانک سئوالات امتحانی دوره‌ها، تأمین فضای آموزشی و آزمون، اجرای آزمون‌ها، تصحیح و اعلام نتایج امتحانات به‌صورت کتبی و مجازی، محاسبه و پرداخت حق‌التدریس مدرسان دوره‌های برگزارشده است.

گفتنی است؛ هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی برای دریافت مجوز ارتقای پایه نظام‌ مهندسی برای قبول‌شدگان (اعضای سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان) از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام می‌شود و برای شرکت‌کنندگان بر اساس نتایج اخذ شده، گواهی‌نامه‌های آموزشی با امضای مشترک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران صادر می‌شود.