شناسهٔ خبر: 160388 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

جنوب و نوار شرقی کشور امروز بارانی است

باران هوای ابری رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در جنوب و نوار شرقی کشور خبر داد و گفت: شدت بارش امروز در نیمه شرقی استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب وهوای امروز شنبه ۱۹ اسفندماه و روزهای آتی را توضیح داد و گفت: امروز در جنوب و نوار شرقی کشور در استان‌های هرمزگان، کرمان، شرق فارس، سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش باران رخ می‌دهد و برای مناطقی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق هم بارش پراکنده پیش‌بنیی شده است.

به گفته نقشینه، وزش باد برای دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز کشور و دامنه‌های زاگرس پیش‌بینی شده و شدت بارش امروز در نیمه شرقی استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای فردا شمال غرب، غرب، نیمه غربی سواحل خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و غرب، جنوب شرق و نوار شرقی کشور بارندگی گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: دوشنبه در بیشتر مناطق کشور بجز نوار غربی و جنوب شرق بارندگی خواهد داشت و سه‌شنبه در نیمه شرقی دریای خزر، مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق بارش و در نوار شرقی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و اواخر وقت سه‌شنبه این سامانه از کشور خارج می‌شود.

نقشینه یادآور شد: چهارشنبه در جنوب شرق وزش باد شدید می‌شود و سایر مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت. در این مدت بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی و شرقی کشور توام با رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز با توجه به شدت ناپایداری‌های جوی در سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان احتمال ریزش تگرگ وجود دارد و امروز در یای خزر و فردا علاوه بر دریای خزر، دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

وی تاکید کرد: تهران امروز بعد از ظهر افزایش باد خواهد داشت و احتمال بارش خفیف نیز پیش‌بینی شده و فردا بعد از ظهر افزایش ابر و باد و به تدریج بارش باران را تجربه می‌کند.

به گفته نقشینه فردا شب نیز پایتخت بارش باران با احتمال رگبار و رعدوبرق دارد، بیشینه دمای تهران امروز ۱۵، فردا ۱۶ و دوشنبه ۱۳ درجه خواهد شد. کمیته دما نیز امروز در مهرآباد ۵ درجه گزارش شد.