شناسهٔ خبر: 160470 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال انجام شد؛

شناسایی و کشف ۱۳۰۹ تن اضافه تناژ در محورهای استان بوشهر 

شناسایی و کشف ۱۳۰۹ تن اضافه تناژ در محورهای استان بوشهر  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۳۱ فقره تخلف اضافه تناژ در محورهای استان شناسایی‌شده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۸ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۳۱ فقره تخلف اضافه تناژ در محورهای استان شناسایی شده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۸ درصدی دارد.

وی اظهار کرد: طبق پایش های به عمل آمده، ۲۸۰ دستگاه کامیون و تریلی که بیش از ظرفیت مجاز حمل بار داشته اند، شناسایی و اعمال قانون شده اند.

به گفته اخترشناس، میزان اضافه تناژ شناسایی شده ۱۳۰۹ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

 دبیر کمیسیون ایمنی راههای استان خاطرنشان کرد: کنترل اضافه تناژ باعث جلوگیری از تخریب راه، پیشگیری از فرسودگی جاده و افزایش ایمنی تردد خواهد شد که این مهم با پشتیبانی باسکول های نصب شده در پلیس راه و سامانه WIM (توزین در حال حرکت بار) انجام می شود.

این مقام مسئول یادآور شد: بیشترین میزان تخلف اضافه تناژ کشف شده در محورهای "بوشهر-برازجان"، "گناوه-دیلم"، "برازجان-دالکی" و "کنگان- عسلویه" بوده است