شناسهٔ خبر: 160472 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز پیش فروش بلیت ‌نوروزی اتوبوس از ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی

مزیدی، خمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی.jpg سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، از آغاز پیش فروش بلیت نوروزی از ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲در سطح استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، علی اکبر مزیدی، سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: فروش بلیت‌ های نوروزی اتوبوس از ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲به صورت توأمان (اینترنتی و حضوری) در محل دفاتر فروش بلیت، دفاتر شرکتهای حمل و نقل مسافر مستقر در پایانه های عمومی و اختصاصی مسافر استان آغاز می‌شود.

 وی با اشاره به فراهم کردن زمینه مناسب برای انجام سفری ایمن و مطلوب برای مردم در تعطیلات نوروز ، یادآور شد: در حال حاضر ۸۰۱ دستگاه انواع ناوگان مسافری شامل: ۲۸۶ دستگاه اتوبوس، ۲۰۹ دستگاه مینی‌بوس و ۳۰۶ دستگاه سواری در سطح استان آماده خدمت رسانی به مسافران هستند

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: بیش از ۱۴۴۴ راننده در۴۷ شرکت، موسسه و شرکت حمل ‌و نقل فعالیت داشته و مسئول ارائه خدمت در حوزه حمل و نقل عمومی مسافری می باشند.

مزیدی یادآور شد: در بخش جابه جایی مسافر اقدامات خوبی به منظور تسهیل در ارائه خدمات به مسافران از جمله راه اندازی سامانه لیست انتظار آنها در بستر سامانه های فروش بلیت اینترنتی به آدرس : www.payaneha.ir و www.payaneha.com ، استفاده از Qr-code بر روی تمامی بلیت های صادره به منظور تسهیل در دسترسی مسافران به اطلاعات سفر (شامل : مبدأ – مقصد – شرکت مسافربری و ...) در زمان ثبت اطلاعات از طریق سامانه ۱۴۱، راه اندازی خدمات درب به درب ناوگان سواری کرایه عمومی برون شهری و حذف فیزیک صورت وضعیت مسافری صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: بخش حمل و نقل مسافر استان نیز با تمامی ظرفیت ارائه خدمت به مسافران و زائران حرم مطهر رضوی در زمان اجرای طرح جابجایی مسافرین نوروزی را انجام خواهدداد.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل در خاتمه یادآور شد: سامانه ، تلفن گویا و وب سرویس ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت انتقادات ، پیشنهادات و شکایات مسافران است.