شناسهٔ خبر: 160509 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است

غیرقانونی بودن امتیاز خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن، علاوه بر لغو امتیاز متقاضی، برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاکی که در این فعالیت مشارکت داشته‌اند را به‌همراه دارد.

به‌گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، به‌اطلاع شهروندان و متقاضیان محترم نهضت ملی مسکن می‌رساند، طرح نهضت ملی مسکن به‌منظور فراهم‌کردن زمینه رونق تولید و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا بازار مسکن اجرا می‌شود. براساس این طرح افراد واجد شرایط می‌توانند از تسهیلات مسکن و زمین اجاره بلند مدت ۹۹ ساله و سایر تخفیفات در نظرگرفته شده که دولت در اختیار آنها قرار داده است، استفاده کنند.

برخی افراد به‌صورت وکالتی اقدام به خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن می‌کنند که مبادرت به خرید یا فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت وکالتی با استناد برگه تاییدیه سامانه نهضت ملی مسکن ممنوع و فاقد وجاهت قانونی است. خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن، علاوه بر لغو امتیاز متقاضی، برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاکی که در این فعالیت مشارکت داشته‌اند را به‌همراه دارد.