شناسهٔ خبر: 160515 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی خبر داد:

۸۰۰۰ خانوار روستایی امسال از راه آسفالت بهره‌مند شدند

1668238518211hd5lo56ooc7efnnund3qutnikv.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از بهره مندی بالغ بر ۸ هزار خانواده روستائی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آسفالت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جعفر صادقی پور معاون راهداری و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد آسفالت راه های روستایی استان  در سالجاری گفت: در سال جاری ۱۶۰ کیلومتر از راه های دسترسی به روستای بالای ۲۰ خانوار آسفالت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته است.

وی با اشاره به اهمیت ساخت راه های روستائی گفت: در سال جاری و به منظور بهسازی محور های روستائی در بیش از ۲۱۰ کیلومتر از این راهها نیز برای اجرای آسفالت در بازه های زمانی آتی زیر سازی انجام گرفته است

 این مقام مسئول بیان کرد: تعداد ابنیه های فنی ساخته شده در طول سال جاری ۱۷۶ ابنیه با دهانه زیر ۸متر و ۸ ابنیه با دهانه بالای ۸متر در راه های روستایی است.

صادقی پور خاطر نشان کرد: سلماس با بیش از ۱۸ کیلومتر ، مهاباد با ۱۴ کیلومتر ،  ارومیه  و شوط هرکدام با بیش از ۱۲ کیلومتر و سپس شهرستان های  بوکان و چایپاره هرکدام  با بیش از ۸کیلومتر بیشترین میزان عملیات آسفالت ریزی راه های روستایی استان را در سال جاری به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۲۷پروژه در تمامی شهرستان های استان در  سال جاری در حوزه راه روستایی و در بخش های مختلفی همچون احداث، تعریض؛ بهسازی، آسفالت راه روستایی  انجام شده که اغلب این پروژه ها به اتمام رسیده اند.