شناسهٔ خبر: 160540 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

ترددهای دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز مختل می‌شود

حفاری دریای خلیج فارس سازمان هواشناسی نسبت به مواج شدن خلیج فارس و تنگه هرمز و ایجاد اختلال در ترددهای دریایی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور از فردا دوشنبه تا عصر چهارشنبه آب‌ها جنوب با افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا مواجه خواهند شد.

مخاطره این سامانه افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۸ نات و گاهی بیشتر از ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱/۸ متر و بیش از ۲ متر در فرا سواحل اعلام شده است.

منطقه اثر نیز برای دوشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر و سه‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی شده است.

روز چهارشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در خلیج فارس و دریای عمان و نیمه غربی تنگه هرمز با یان شرایط جوی همراه خواهند شد.

اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی به دنبال فعالیت این سامانه رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی به اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه کرده است.