شناسهٔ خبر: 160542 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

نشریه علمی و پژوهشی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ارتقای درجه پیدا کرد

پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو مطابق اعلام رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام موسوم به ISC، نشریه انگلیسی علمی و پژوهشی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به نام International Journal of Coastal, Offshore and Environmental Engineering ارتقای درجه پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بر اساس اعلام رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام موسوم به ISC، نشریه انگلیسی علمی و پژوهشی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به نام International Journal of Coastal, Offshore and Environmental Engineering از مرتبه Q2 به مرتبه Q1 ارتقاء درجه پیدا کرد.

در ادامه همین گزارش، ضریب تاثیر این نشریه نیز ارتقاء یافت و دو برابر گردید و از ضریب ۰/۲۵۰ به ضریب ۰/۴۲۹ رشد پیدا کرده است.

این نشریه با صاحب امتیازی انجمن علمی علوم و فنون دریایی با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور منتشر می شود و در فهرست انتشارات این پژوهشگاه قرار دارد.

شایان ذکر است، رتبه علمی نشریه IJCOE نیز در سال گذشته بر اساس گزارش نتایج ارزیابی و رتبه ‌بندی سال ۱۴۰۱ نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رتبه B به رتبه A ارتقاء پیدا کرده بود و این مهم، مرهون تلاش پژوهشگران گرامی و محققین ارجمند و همچنین تلاش اعضاء هیات تحریریریه و هیات اجرایی نشریه است.
نشریات بر اساس ۷ شاخص تعیین شده مطابق با آیین‌ نامه گروه نشریات شامل انتشار منظم و رعایت ضوابط آیین ‌نامه نشریات، دارا بودن سامانه استاندارد، زیرساخت ‌ها و اطلاعات شناسنامه ‌ای نشریه، رعایت آیین نگارش، ساختار و کیفیت مقالات، فرایند پذیرش مقالات و داوری تخصصی، وضعیت نشریه در نمایه‌ های استنادی، تخصصی و اجتماعی و به ‌کارگیری مقررات و امکانات سخت‌ افزاری و نرم ‌افزاری برای رعایت اخلاق نشر و جلوگیری از بروز تخلفات علمی رتبه‌ بندی می ‌شوند.

علاقمندان و پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به تارنمای www.ijcoe.org به منظور دریافت و مطالعه آخرین نسخه این نشریه علمی و تخصصی اقدام کنند.