شناسهٔ خبر: 160567 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مقابله با فساد، خط قرمز مدیرعامل و هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی است

علیرضا محمدی کرجی‌ران مدیرکل حوزه مدیرعامل، بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه دولت سیزدهم بر مقابله با فساد تاکید ویژه دارد، تصریح کرد:​خط قرمز مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، مقابله با فساد است و کسی در این خصوص گذشت نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی علیرضا محمدی کرجی‌ران در نشست مدیران و کارشناسان ارزیابی عملکرد بنادر و ستاد با موضوع بررسی شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲، بنادر را از نقاط حساس و حیاتی کشور توصیف کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی یکی از دستگاه‌های اثرگذار کشور است.

مدیرکل حوزه مدیرعامل، بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بازرسان، نماینده مدیرعامل سازمان در بنادر هستند و باید گلوگاه‌ها را شناسایی کنند تا از اهداف صیانت شود؛ سال گذشته موفق شدیم دو دوره بنادر را بازرسی کنیم و مدیرعامل نسبت به برخی موارد و کاستی ها دستور داد تا مشکلات برطرف شود و در مسیر صحیح گام برداریم.

کرجی‌ران با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم بر مقابله با فساد تاکید ویژه دارد، تصریح کرد: خط قرمز مدیرعامل واعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز مقابله با فساد است و کسی در این خصوص گذشت نخواهد کرد.

وی با اشاره به شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد در سال گذشته، گفت: خوشبختانه سال گذشته توانستیم در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه اجرایی برتر کشور انتخاب شویم در عین حال که باید برخی ضعف‌ها را جبران کنیم. هر چند برخی شاخص‌های عمومی و اختصاصی دچار تغییرات شده و مثلا به شاخص بهره‌وری باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم از سوی دیگر، برای سازمان بنادر و دریانوردی، شاخص‌های اختصاصی برای بنادر دارای اهمیت بالایی است .

وی از کارشناسان و مدیران ارزیابی خواست تا قبل از مهلت مقرر از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور یعنی  ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳  اطلاعات و دستاوردهای سازمان را در سامانه های مربوط بارگذاری نمایند.

مدیریت عملکرد باید به صورت ماهانه انجام شود

مدیرکل حوزه مدیرعامل، بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت بالای ارتباط بنادر با بخش‌های مختلف استانی، اظهار داشت: مدیریت عملکرد باید به صورت ماهانه اتفاق بیفتد و حداقل باید به صورت فصلی گزارشات لازم تهیه شود و بنادر نباید در انتظار فرا رسیدن پایان سال باشند .

مدیرکل حوزه مدیرعامل، بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به اینکه پرسنل این سازمان در بنادر ۲۴ ساعته و به صورت شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیلات مشغول فعالیت هستند، گفت: این فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی باید با دقت مستندسازی و ارائه شود تا مشخص شود اینجا سازمانی است که پرسنل آن از ابتدا تا پایان سال کار خود را با جدیت دنبال می‌کنند و حتی در ایام نوروز در خدمت مردم و مسافران هستند. به طور مثال در بندر عباس بسیاری از همکاران ما در بنادر نمی‌توانند درتعطیلات نوروز کنار خانواده خود باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: یک روز در یک زمان مشخص باید مدیران بنادر ملاقات مردمی داشته باشند و مردم، صاحبان کالا، شرکت‌های کشتیرانی، خدمات دهندگان... بتوانند با آنها دیدار چهره به چهره داشته باشند