شناسهٔ خبر: 160574 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

اولین همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرما در استان هرمزگان برگزار شد

ع اولین همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرما با حضور ابراهیم اسعدی اسکویی «رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور» در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، اولین همایش بین‌المللی نباتات گرمسیری و خرما با حضور پژوهشگران، محققین، دانشگاهیان، تولید کنندگان، صاحبان صنایع، دانش بنیان‌ها و بازرگانان و همچنین با حضور نمایندگانی از کشورهای ایتالیا و اسپانیا به‌مدت دو روز در بندرعباس برگزار شد.

این همایش بین‌المللی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، عباس کشاورز معاون پژوهش مرکز ملی مطالعات آب و کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، سید جواد زمانی معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران، ابراهیم اسعدی اسکویی رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و مدیران استانی در روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان هرمزگان برگزار گردید.

به گفته برگزار کنندگان این همایش؛ فرآوری، بسته‌بندی، مدیریت تولید (تغذیه، کنترل آفات و بیماری‌ها، سیستم‌های آبیاری و تولید و تکثیر نهال و پاجوش)، مکانیزاسیون و توسعه صنایع، بازاریابی و فروش محصول و محصول ارگانیک از محورهای اصلی برگزاری اولین همایش بین‌المللی نباتات گرمسیری و خرما می‌باشد.

در این همایش بین‌المللی، شش پنل تخصصی با موضوعات فناوری‌های نوین در کشاورزی، راه کارهای توسعه و تولید نباتات گرمسیری، سرمایه‌گذاری، راه کارهای توسعه و تولید خرما، مدیریت و کنترل آفات مهم خرما و نباتات گرمسیری و نقش هواشناسی و تغییرات اقلیمی در توسعه کشاورزی به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

استانداری هرمزگان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان، سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و اداره کل هواشناسی استان هرمزگان را می‌توان از برگزار کنندگان این همایش بین‌المللی برشمرد.

شایان‌ذکر است، ابراهیم اسعدی اسکویی رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با همراهی مجید حبیبی نوخندان عضو هیئت علمی و مدیر گروه پیش آگاهی مخاطرات جوی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در پنل تخصصی نقش هواشناسی و تغییرات اقلیمی در توسعه کشاورزی این همایش بین‌المللی در خصوص خدمات نوین هواشناسی در کشاورزی به ارائه مطالب پرداختند.