شناسهٔ خبر: 160581 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل استان کردستان اعلام کرد:

جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر با ناوگان برون شهری از کردستان

افزایش 20درصدی جابجایی مسافر در چهار محال وبختیاری معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۸۶ مسافر با ناوگان برون شهری از کردستان جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) سید عبدالرحمن حسینی معاون حمل ونقل کردستان اظهار داشت: ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۸۶ مسافر در قالب ۴۰۸ هزار و ۱۹۲ سفر با ناوگان برون شهری از کردستان جا به جا شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از رشد بیش از ۱۱ درصدی تعداد مسافران جابجا شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در بخش تعداد سفرها نیز ۱۴ درصد افزایش داشته ایم.

وی با بیان اینکه در مدت بیشترین میزان مسافران از طریق ماشین‌های سواری جابه‌جا شدند، بیان کرد: سفر ۹۳۹ هزار و ۲۲ نفر ار طریق این ناوگان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

حسینی با اشاره به جابه‌جایی ۷۲۱ هزار و ۷۷۷ نفر از طریق مینی بوس اظهار کرد: در این بخش هم افزایش ۱۲.۸ درصدی ثبت شده است.

معاون حمل ونقل کردستان از رشد ۱۱ درصدی میزان مسافران جابه‌جا شده از طریق مینی‌بوس خبر داد و گفت: از میزان کل مسافران جابه‌جا شده، ۶۲۴ هزار و ۸۷ نفر از طریق اتوبوس جابه‌جا شدند.

در حال حاضر هزار و ۲۰۰ دستگاه سواری، ۷۵۰ دستگاه مینی بوس و ۱۵۵ دستگاه اتوبوس در قالب ۷۱ شرکت خدمات رسانی در حال فعالیت هستند.