شناسهٔ خبر: 160594 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی۷ میلیون تن کالا از خراسان جنوبی به نقاط مختلف کشور

علیزاده رییس اداره کالا خراسان جنوبی.jpg سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری توسط رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای بیش از ۷ میلیون و ۸۰ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، مهدی علیزاده، سرپرست اداره حمل و نقل  کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون، هفت میلیون و ۸۳ هزار و ۵۶۶ تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: عمده کالاهای جابجا شده ازمبدأ استان سیمان کیسه ای، ذغال سنگ، آهن اسفنجی، بنتونیت، سیمان فله ای، سنگ سنگبری و خاک معدنی بوده است.

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: برای جابه‌جایی کالا ها بیش از ۳۸۷ هزار برگ بارنامه طی ۱۱ ماه امسال در استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

علیزاده با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.

وی تصریح کرد: ۸۳ شرکت حمل و نقل کالا ۵۹۷۳ دستگاه ناوگان باری و ۱۰ هزار ۲۴۸ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده از شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین بوده است.

علیزاده یادآور شد:برای جابه‌جایی کالا در استان، بارنامه الکترونیکی صادرمی شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه‌جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها برای اخذ کاغذ بارنامه است.