شناسهٔ خبر: 160597 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه نوروز ۱۴۰۳؛

نشست مشترک پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان برگزار شد

گلستان نشست مشترک پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان برای ارتقای ایمنی عبور و مرور جاده ای با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری و دبیر شورای ترافیک استان در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در نشست مشترک پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با ابراز قدردانی از مجموعه اداره کل برای حضور مؤثر و اعتماد بخش در راه‌ها طی سال ۱۴۰۲، گفت: آمادگی برای هرگونه حوادث احتمالی نیز در ایام نوروز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پلیس راه و راهداری دو عنصر لاینفک از یکدیگر هستند، اظهار کرد: تمام هدف این نشست‌ها و افزایش تعامل‌ها و هماهنگی‌ها برای کاهش تصادفات جاده‌ای و حفظ جان کاربران جاده‌ای است.

مصدقی تصریح‌کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری موجود نواقص احتمالی موجود در راه‌ها با اعتبارات و امکانات موجود رفع می‌شود تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای و آسیب‌زا بودن جاده‌ها نباشیم.

رئیس پلیس راه گلستان نیز هدف از این هماهنگی‌ها را هم افزایی در ترددها دانست و گفت: جاده‌های تو سکستان، خوش ییلاق و جنگل گلستان محورهای پرتردد استان هستند که با اعتبارات محدود موجود باید بتوانیم امنیت و ایمن جاده‌ای را به‌خصوص در این محورها ایجاد کنیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری گلستان نیز هیچ زبانی را قادر به قدردانی ایثار و گذشت دو مجموعه راهداری و پلیس را ه ندانست و گفت: این همدلی‌ها تأثیر خود را در هدف اصلی که کاهش تصادفات است، می‌گذارد.

صادق علی مقدم تصریح‌کرد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در راه‌ها طی سال گذشته اما برخی خطاهای انسانی را نمی‌توان از بین برد که باید نهایت شرایط امن را برای کاهش مخاطرات جاده‌ای فراهم سازیم.

به گفته وی، همچنین در مدیریت بحران‌های احتمالی نیز نتیجه این گونه همدلی‌ها و و فاق‌ها بروز خواهد کرد.