شناسهٔ خبر: 160599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مراسم آغاز طرح ترافیکی جاده‌ای نوروز ۱۴۰۳

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری از راهداران استان کرمان تقدیر کرد

معاون سياسی امنيتی و اجتماعی استانداری  از راهداران استان كرمان تقدير كرد آئین رزمایش طرح ترافیکی نوروزی پلیس استان کرمان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، فرمانده انتظامی استان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و مدیران اورژانس، هلال احمر و... برای تسهیل در عبور و مرور منظم ترافیکی جاده ای در ایام نوروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در این مراسم با بیان اینکه تعطیلات نوروز مربوط به مردم است، مدیران در ایام نوروز تعطیلی ندارند و همه در عرصه خدمت رسانی به مردم باید تلاش کنند، گفت: در انتخابات امسال ۹۶ صندوق سیار در استان داشتیم که با توجه به برودت و سردی هوا و مشکلی در جاده های اصلی، فرعی و روستایی استان وجود بوجود نیامد و به همت مجموعه راهداری استان و پلیس راه همه راهها باز بودند و مردم توانستند در انتخابات شرکت کنند که از مردم و ادارات و سازمان های دست اندرکار و خدمت رسان جای تقدیر و تشکر دارد.

جلالی با اشاره به آمار تلفات جاده‌ای در محورهای استان، خاطرنشان کرد: مجتمع‌های خدماتی بین راهی در استان کرمان می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشند و این مجتمع‌ها حتماً باید برای مسافران برنامه داشته باشند. فرمانده انتظامی استان کرمان در این رزمایش گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان همیشه با تمام توان و امکانات خود در کنار سایر دستگاه‌های خدمت رسان در محورهای مواصلاتی و فرعی حضور داشته است.

ناصر فرشید با اشاره به اینکه کاهش تلفات حوادث ترافیکی را با جدیت پیگیری می‌کنیم و در این امر نیاز به همکاری رانندگان و خانواده‌ها داریم، اظهار کرد: تلفات ناشی از تصادفات آسیب زیادی به خانواده و جامعه می‌زند و همه باید در جهت کاهش این تلفات تلاش کنیم.

احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه حدود ۴۰۰دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری در طرح نوروزی استفاده می‌شود، اظهار داشت: ۴۲ راهدارخانه در جاده های استان آماده باش هستند و ۴۰۰ نیروی راهدار در قالب ۶۸ اکیپ راهداری برا خدمت رسانی به مسافران نوورزی سازماندهی شده اند.

عراقی زاده با بیان اینکه ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول راه‌های استان کرمان است و ۴۷ مجتمع خدماتی بین راهی در جاده‌های استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ایام نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مصادف شده است و پیش‌بینی می‌شود که تعداد مسافران ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و تردد در جاده‌ها بیشتر شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به این مهم که حادثه خیزی ۹ نقطه جاده ای از اول سال جاری در جاده‌های استان رفع نقص هندسی راه شده اند واصلاح سه نقطه دیگر در دست اقدام است، لذا امیدواریم با اقداماتی که انجام شده امسال شاهدسوانح کمتری در جاده‌ها باشیم .

عراقی زاده در خصوص بخشی از اقدامات ایمن سازی محورهای استان برای ایام نوروزگفت: اجرای روکش آسفالت، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه‌ها، نصب نیوجرسی، تقویت و نصب انواع تابلو و علائم ایمنی جهت آشکار سازی نقاط پرحادثه، نصب دوربین‌های نظارت تصویری، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محورها، از جمله فعالیت‌هایی هستند که به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همچنین از اجرای طرح همراهان سفر ایمن با شعار ”چشم به راهیم " برای مسافران نوروزی خبر داد و افزود: طرح مذکور را از ۲۹ اسفند در محل پارک مسافر کرمان آغاز می کنیم و با اجرای برنامه های متنوع آموزشی، نمایشی، سرگرمی،اطلاع رسانی و.... تا ۱۴ فرودین ادامه خواهیم داد