شناسهٔ خبر: 160630 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

مسیرهای تردد کاروان‌های نور ایمن‌سازی شوند

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ایمن سازی مسیر تردد کاروان‌های راهیان نور گفت: در محورهای مواصلاتی یادمان های شهدا، باید خطرات را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش روز یکشنبه در آیین بهره برداری و آغاز به کار پروژه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اعتباری بالغ بر ۳۵ هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال اظهار کرد: برخی محورهای استان نیاز به بازسازی و روکش دارند، در محورهای مواصلاتی یادمان‌های شهدا، باید خطرات را به حداقل برسانیم تا کاروان‌های راهیان نور دچار مشکل نشوند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های پرسنل راهداری ایلام و خوزستان در ایام اربعین افزود: با توجه به اینکه حدود ۶ ماه دیگر تا اربعین فرصت داریم باید از اکنون اقدامات لازم در بخش راهداری انجام شود تا شرمنده زائرین نشویم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همه توان خود را باید به کار بگیریم تا سفرهای نوروزی به خوبی و بدون خطر برقرار باشد. وزارت راه نیز در ایام نوروز به حالت آماده باش کامل درآمده و کار خدمت رسانی به مردم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به توسعه ناوگان ریلی، هوایی و جاده ای افزود: برای این کار به دنبال ورود بخش خصوصی هستیم و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در صنعت هوایی، ریلی و جاده ای اعلام می‌کنیم.

بذرپاش با اشاره به اهمیت حوزه ترانزیت در اقتصاد کشور گفت: در حوزه ترانزیت جاده ای ۵۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم که رکورد بسیار خوبی است.

وی افزود: در ابتدای امسال با همکاری پلیس، ۸۸۷ نقطه حادثه خیز را شناسایی کردیم که ۳۶۱ مورد آن در سال جاری رفع شد.

بذرپاش با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه راه روستایی گفت: برای اینکه روستاها به عنوان‌ نهاد مولد اقتصاد و کشاورزی کشور، خالی از سکنه نشوند باید امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهیم.

وی در ادامه به بندرگاه‌های استان خوزستان اشاره کرد و افزود: اکثر کالاهای اساسی ما از بندر امام(ره) بارگیری می‌شود. یکی از برنامه‌های ما در سال آینده جذب سرمایه گذار در بخش‌های توسعه اسکله، تخلیه و بارگیری، حوزه شناورها و تجهیزات بندری است.

وزیر راه و شهرسازی خوزستان گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران این وزارتخانه در سال آینده میزان جذب سرمایه بخش عمومی و خصوصی است.

وی در پایان به نقش راهبردی وزارت راه و شهرسازی در بخش ترانزیت، لجستیک و اقتصاد دریا اشاره کرد و گفت: امیدواریم سال آینده بتوانیم کارها و اقدامات خوبی انجام دهیم.