شناسهٔ خبر: 160643 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هشدار بارش‌های سیلابی در چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد

باران کارشناس سازمان هواشناسی برای بیشتر مناطق کشور بارش پیش‌بینی کرد و نسبت به بارش‌های سیلابی در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان و کهگیلویه و بویراحمد، هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌ها در غرب، جنوب‌غرب و مرکز رخ می‌دهد که این بارش‌ها در برخی مناطق شمال‌شرق و ارتفاعات زاگرس و البرز به شکل برف است. برای امروز در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان و کهگیلویه و بویراحمد هشدار نارنجی بارش صادر شده است که هموطنان باید نسبت به این پدیده توجه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی برای سواحل خزر، بارش پیش‌بینی کرد و افزود: فردا در سواحل دریای‌خزر، شمال‌شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب‌شرق، بارش تداوم دارد. فردا شدت بارش‌ها مربوط به خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی است.

رفیعی توضیح داد: فردا در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان‌جنوبی بارش ها به شکل برف است. اواخر وقت فردا نیز سامانه بارشی کشور را ترک می‌کند.

وی گفت: از چهارشنبه تا جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: وزش باد شدید امروز در فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شرق سمنان رخ می‌دهد. وزش باد، سه‌شنبه نیز در برخی استان‌ها تداوم دارد و شدت می‌گیرد.

وی گفت: آب‌های جنوب و شمال کشور امروز و فردا مواج است. آسمان تهران نیمه ابری است و برخی از ساعت‌ها احتمال بارش و رعدو برق دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۵ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دمای تهران ۱۰ درجه بالای صفر ثبت شد.