شناسهٔ خبر: 160694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشدید نظارت بر فعالیت شرکت‌ها و ناوگان‌های عمومی مسافربری مازندران

مازندران معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از آمادگی کامل این اداره کل برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد واظهار داشت: نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و ناوگان عمومی مسافربری تشدید می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران ، مصطفی قدمی اظهار داشت:  مطابق شیوه نامه‌های ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ۲۴ اسفندماه تا ۱۷ فروردین سال آینده اجرا می شود.

وی تشدید نظارت بر فعالیت شرکت‌ها و ناوگان‌های حمل و نقل عمومی مسافری را خاطرنشان کرد گفت: نظارت بر عملکرد شرکت های حمل و نقل با تاکید بر توقف ناوگان تحت پوشش در زمان و مکان مناسب برای ادای فریضه نماز، صرف غذا و همچنین استفاده از مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی، هماهنگی با پلیس راهور به منظور اعمال نظارت کافی برای جلوگیری از سوار و پیاده نمودن مسافران در محدوده شهری و خارج از پایانه های مسافری، فعالیت موثر مدیران فنی شرکت ها و موسسات حمل و نقل در اعمال دقت نظر بیشتر جهت تایید سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر، کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان های حمل و نقل عمومی مسافری از قبیل وسایل گرمایشی ، زنجیرچرخ ، برگ معاینه فنی معتبر، کپسول آتش نشانی ، جعبه کمک های اولیه و مثلث شبرنگ مورد توجه و بازرسی ویژه قرار می گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل ادامه داد: ؛ بکارگیری ناوگان عمومی فاقد شرایط لازم ممنوع می باشد و تصمیم گیری در خصوص ممنوعیت ارائه سرویس دربستی اتوبوسی در برخی ایام وروزهای خاص در طرح نوروز ۱۴۰۳ برعهده این اداره کل می باشد .

وی توقف فعالیت های عمرانی در سطح و حریم راه‌ها را در طول اجرای طرح نوروزی یادآور شد و گفت: گشت های نوروزی راهداری در این ایام خاص از فعالیت دست فروشان در حریم جاده ها جلوگیری کرده و با حضور شبانه‌روزی خود در محورهای مواصلاتی از حریم راهها حفاظت و صیانت خواهند کرد.

قدمی بر زیبا سازی و بهسازی جاده ها،  مرمت و اصلاح تابلوهای اطلاع‌رسانی، رنگ آمیزی جداول و سرعت گیرها، مرمت و نصب گاردریل ها، رفع مشکلات سیستم های روشنایی، اصلاح خط کشی راهها، پاکسازی زباله از حریم راهها، انجام اقدامات مستمر راهداران در نگهداری راه‌ها، آشکارسازی نقاط پرحادثه، لکه گیری و رفع افتادگی چاله ها، استفاده از ظرفیت تابلوها و بیلبوردهای جاده ای به منظور اطلاع رسانی های لازم، تسطیح حریم و رفع افتادگی شانه راه در راستای استقبال هر چه از مسافران نوروزی تاکید کرد.

معاون حمل و نقل استان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان اکیپ‌های راهداری زمستانی تا پایان تعطیلات نوروزی جهت ارائه خدمات لازم به مردم عزیز در راهدارخانه ها و گردنه های استان مستقر خواهند بود.