شناسهٔ خبر: 160705 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

بستر راهیان نور دریایی را ایجاد می‌کنیم

بذرپاش راهیان نور وزیر راه و شهرسازی در آیین اختتامیه روز ملی راهیان نور از کمک به ایجاد بستر راهیان نور دریایی با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: امید است با این اقدام و ایجاد راهیان نور دریایی، بسته‌ای جذاب و زیبای به کاروان‌های راهیان نور اضافه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جریان سفر به استان خوزستان با حضور در آیین اختتامیه روز ملی راهیان نور، از کمک این وزارتخانه و پیشنهاد راه‌اندازی راهیان نور دریایی، خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم با سازمان بنادر و دریانوردی در این مورد انجام می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: زیرساخت‌های جاده‌ای برای دسترسی کاروان‌های راهیان نور به مقاصد مورد نظر بهسازی و امین‌سازی می‌شوند و ناوگان مناسب برای جابه‌جایی کاروان ها تامین می‌شود.  

وزیر راه و شهرسازی افزود: ظرفیت‌های فرهنگی پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌ها و تابلوهای بین‌راهی به عنوان بسترهای تبلیغات و توریج فرهنگ راهیان نور قابلیت استفاده دارند.

بذرپاش همچنین روز ملی راهیان نور را روز ملی مقاومت ملت نامید و برگزاری روز ملی راهیان نور را اقدامی برای به تصویر کشیدن رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها و شهادت مردان خدا که زمانی پا به جبهه حق علیه باطل گذاشتند، دانست.

وی در ادامه به خاطرات شهاتت منصور بذرپاش و محمدسعید جعفری در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا از طریق برگزاری کاروان های راهیان نور را پرورش فرزندانی چون شهیدان علی‌وردی و حججی دانست.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ما در دولت سیزدهم خواستگاه اصلی خود را راهیان نور می‌دانیم. ما خود را دولت برآمده از سرزمین فکه، طلایه و شلمچه می دانیم و دولت آقای رئیسی ذره‌ای فاصله قائل نیست.

بذرپاش در این مراسم به نقش امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و شخصیت ایشان در همراه کردن مردم بدون برخورداری از ابزارهای رسانه‌ای گسترده و امروز را بزرگ دانست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: فن‌اوری راهیان نور همانند یک خندق مستحکم در مقابل هجمه‌های همه جانبه علیه فرهنگ و اعتقادات ملت شریف ایران، ایستادگی و مقاومت را راحت‌تر و آسان‌تر می‌کند.