شناسهٔ خبر: 160719 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

آزادراه منجیل-رودبار یک سازه ممتد مهندسی است

خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی در آیین افتتاح آزادراه منجیل-رودبار گفت:‌ آزادراه منجیل-رودبار با ۵ کیلومتر پل و تونل و ۱.۷ کیلومتر دیوار سازی، یک سازه ممتد مهندسی و پروژه عظیمی از ابنیه‌های فنی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز آزادراه منجیل- رودبار با حضور منصوری معاون اجرایی رییس جمهور، بدرپاش وزیر راه و شهرسازی، عباسی استاندار گیلان و خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه و جمعی از مدیران استان گیلان افتتاح شد.

خیراله خادمی افتتاح این آزادراه را موجب کاهش چشمگیر بار ترافیکی آزادراه قزوین-رشت در این محدوده اعلام کرد و گفت: آزادراه قزوین-رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال-جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل-رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود.

معاون وزیر راه وشهرسای طول آزادراه منجیل-رودبار را ۸.۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در این مسیر حدود ۵ کیلومتر پل و تونل و حدود ۱.۷ کیلومتر دیوار احداث شده است و همین موضوع آزادراه منجیل-رودبار را به یک سازه ممتد مهندسی و یک پروژه بزرگ ابنیه فنی تبدیل کرده است.

خادمی ادامه داد: این آزادراه با اراده و توان مهندسین داخلی با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز احداث شده است و با به کار گیری روش ها و متدهای نوین و رعایت مهندسی ارزش ساخته و به بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی امسال را سال طلایی تکمیل شبکه آزادراهی کشور دانست و گفت: با بهره برداری از ۲۴۲ کیلومتر آزادراه از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط سالانه ساخت آزادراه ها که در گذشته ۹۰ کیلومتر بوده است ۲.۷ برابر رشد کرده که رقم قابل توجهی است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه طول شبکه آزادهای کشور را ۳ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان تردد جاده ای کشور از طریق شبکه آزادراهی کشور است و تکمیل شدن آن برای افزایش ظرفیت های حمل و نقلی کشور، کاهش سوانح جاده ای و افزایش ایمنی یک ضرورت ملی محسوب می شود.

وی اظهار داشت:‌ در این راستا حدود ۳ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی دیگر نیز در دست اجرا، مطالعه و یا آماده سرمایه گذاری هستند تا ظرفیت های حمل و نقل شبکه آزادراهی کشور را به ویژه در کریدورهای ترانزیتی افزایش یابد و به دنبال آن توسعه منطقه ای در درجه اول و توسعه اقتصادی ایجاد شود.