شناسهٔ خبر: 160732 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انعقاد تفاهم‌نامه برای ارتقای منظر راه‌های استان مرکزی

نهال در راستای تحقق و اجرای اهداف طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، تفاهم‌نامه‌ای بین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و منابع طبیعی و آب‌خیزداری برای کاشت نهال در حاشیه راه‌های استان مرکزی منقعد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، تفاهم‌نامه همکاری میان مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و منابع طبیعی و آب‌خیزداری استان مرکزی جهت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت منعقد شد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در جریان انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: در گام نخست در نظر داریم با کاشت نهالهایی سازگار با شرایط اقلیمی استان، یک نوار سبز در حاشیه آزادراه ساوه - تهران و بزرگراه اراک - بروجرد ایجاد کنیم.

ارتقاء منظر راه‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راه‌های کشور است که به گفته جهانی اجرای این طرح گام ارزشمندی برای بهره‌برداری آیندگان خواهد بود.

عبدالحسین محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تلاش برای عملیاتی شدن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری آن اداره کل عنوان کرد و افزود: بدون شک مشارکت و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در عملیاتی شدن این طرح بسیار حائز اهمیت و اثربخش است.

وی حفظ منابع طبیعی برای آیندگان را یک وظیفه شرعی عنوان کرد و گفت: در تلاشیم تا با توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری، ایران را برای آیندگان آباد کنیم.

در پایان پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری برای کاشت نهال در حاشیه راه‌های استان مرکزی، این تفاهم‌نامه میان مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی مبادله و همزمان با آن، عملیات حفاری برای کاشت نهال در محور اراک - بروجرد آغاز شد.

در متن این تفاهم نامه آماده است:

این تفاهم نامه به منظور تحقق اهداف سازمانی و در راستای طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد درخت با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و دستور ریاست جمهوری جهت توسعه فضای سبز و بهبود شاخص های زیست محیطی و منابع طبیعی و مقابله با بیابان‌زایی و پدیده گرد و غبار بین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منعقد شد.

کاشت درخت در راستای این طرح و بذرکاری با گونه های جنگلی جهت غنی سازی مناطق جنگلی و فضای سبز شهری با کاشت نهال های جنگلی و فضای سبزی و بذور از نوع گونه های بومی و سازگار با اقلیم منطقه در طول سال در حاشیه جاده ها و راه های مواصلاتی استان مرکزی از موضوعات مندرج در این تفاهم نامه است.