شناسهٔ خبر: 160753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری مازندران خبر داد:

استقبال از نوروز با بسیج کلیه امکانات و آماده‌باش کامل راهداران مازندران

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: با بسیج کلیه امکانات و آماده باش کامل راهداران به استقبال نوروز ۱۴۰۳می رویم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران، محسن محمدنژاد عنوان کرد: ۳۶ اکیپ راهداری با ۳۵۰ راهدار در سطح محورهای مواصلاتی استان در ایام نوروز با هدف برقراری ترافیک روان و ایمن، گشتهای ویژه نوروزی (مجهز به سامانه gps )را در سطح چهار محور ارتباطی و شریانی خود شامل محورهای هراز ، سوادکوه ، کندوان و ساری-کیاسر اعزام می‌کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: به منظور ارتقای سطح ایمنی؛ نظارت و کنترل در سطح محورهای استان و همچنین انجام به‌موقع و سریع در عملیات راهداری فعالیت‌های گسترده‌ای را برای تعطیلات نوروزی در دست اجرا دارد.

معاون راهداری استان در خصوص بخشی از اقدامات ایمن‌سازی محورهای استان توسط این اداره کل برای ایام نوروز اظهار داشت: اجرای روکش آسفالت، پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، نصب نیوجرسی، تقویت و نصب انواع تابلو و علائم ایمنی ،نصب تابلو های فلورسنتی جهت آشکار سازی نقاط پر حادثه، نصب دوربین‌های نظارت تصویری، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محورها، ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط‌کشی و لکه‌گیری، شستشو و ترمیم علائم از جمله فعالیت هایی است که به‌طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام است.

وی از اجرای ساماندهی علائم و تجهیزات ایمنی از اوایل اسفند نیز در سطح محورهای استان خبر داد و افزود : این برنامه شامل بازنگری وضعیت موجود علائم–روشنایی–حفاظ و سایر تجهیزات ایمنی منصوبه در راه‌های استان–بهبود وضعیت موجود حفاظ کنار جاده–برداشت علائم زائد و اضافی است.

محمدنژاد در ادامه به فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی این اداره کل در طول ایام اشاره و تصریح کرد: فضاسازی تبلیغی با نصب بنر بر روی بیلبوردهای جاده‌ای و شهری و پل های عابر پیاده، اجرای پویش همراهان سفر ایمن در۳ محور استان ،ارسال پیامک تبریک، تهیه و نشر موشن گرافی و کلیپ‌های مرتبط به صورت روزانه ، طراحی و انتشار عکس نوشته با هدف آشنا سازی مردم با خدمات راهداران در شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه های اجرایی این اداره کل است.