شناسهٔ خبر: 16076 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد:

تکمیل عملیات مترو هشتگرد انگیزه سرمایه‌گذاری در این شهر را افزایش می‌دهد

شمس میریان مدیرعامل شهر جدید هشتگرد ضمن اعلام پیشرفت بیش از ۷۵ درصدی عملیات احداث مترو هشتگرد گفت: تکمیل این پروژه قطعا انگیزه مردم برای سرمایه‌گذاری در این شهر را افزایش می‌دهد.

شمس میریان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایجاد ارزش افزوده برای اراضی، انگیزه‌بخشی برای سرمایه‌گذاری در هشتگرد، حل مشکلات مسکن مهر و دسترسی ساکنان به این منطقه را از جمله نتایج مثبت به دست آمده پس از تکمیل عملیات مترو هشتگرد دانست و گفت: پروژه متری هشتگرد که از طرح‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود چندین مرتبه از سوی شخص وزیر مورد تأکید قرار گرفته و اعتباراتی به آن اختصاص داده شده است.

میریان افزود: حدود هشت سال از آغاز این پروژه می‌گذرد و هم‌اکنون از پیشرفت بالای ۷۵ درصدی برخوردار است.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد همچنین از اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات خزانه به عملیات مترو این شهر خبر داد و ادامه داد: اگر این مبلغ محقق شود و خط مترو هشتگرد در نیمه نخست سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد بسیاری از مشکلات حمل و نقلی و دسترسی مردم حل شده و همچنین تعداد زیادی از پروژه‌های متوقف شده شهر نیز بار دیگر آغاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش پیشرفت فیزیکی بخش زیرسازی مترو هشتگرد را بالای ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۸ کیلومتر از ۲۶ کیلومتر کل مسیر (از کرج تا هشتگرد) در بخش روسازی ریل‌گذاری شده و از سویی دیگر عملیات ساختمانی ایستگاه آن تا حد ابنیه نیز به پایان رسیده است. درحال حاضر سکوی سوار و پیاده شدن مسافران نیز اجرا شده که با تزریق اعتبارات جدید ادامه عملیات نیز با سرعت خوبی پیش خواهد رفت.

میریان درخصوص شرایط فعلی سایت مسکن مهر شهر جدید هشتگرد اعلام کرد: شهر جدید هشتگرد در کل دارای ۳۸ هزار واحد مسکن مهر است که تاکنون ۱۶ هزار واحد آن افتتاح شده و ۲۲ هزار واحد دیگر باقیمانده است. با توجه به اقدامات شده در مدت زمان اخیر نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز برای افتتاح در دهه فجر امسال آماده شده است.

وی در ادامه تأمین خدمات زیربنایی را یکی از نیازهای اصلی سایت‌های مسکن مهر در کشور اعلام کرد و گفت: شرکت عمران شهر جدید هشتگرد همکاری خوبی با دستگاه‌های خدمات‌رسان دارد ولی درحال حاضر برای رفع تمامی مشکلات و بهبود سطح کیفی این خدمات احتیاج به اعتبار داریم که امید است براساس صحبت‌های انجام شده هرچه سریعتر این مشکل نیز از میان برداشته شود./

نظر شما