شناسهٔ خبر: 160761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

۳۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در سطح محورهای استان در دست اجرا است

راهداری خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۳۵ هزار میلیارد ریال پروژه در سطح محورهای استان در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در آیین بهره برداری و آغاز به کار پروژه‌ های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اعتباری بالغ بر ۳۵ هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۹۴۰ کیلومتر انواع نگهداری راه‌ها شامل درزگیری، لکه‌گیری و روکش آسفالت و روکش حفاظتی راه‌ها در انواع راه‌های سطح استان اعم از راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی اجرایی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین برداشت رویه راه شاخص سلامت رویه راه استان ۷۶ درصد است، افزود: اجرای حدود ۴۲۸ پروژه انواع پروژه نگهداری راه‌ در دست اقدام است که با به سرانجام رسیدن پروژه ها این شاخص به ۸۱ درصد خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: از ۵۵۰۰ کیلومتر راه شریانی و اصلی استان، ۶۵۰ کیلومتر دارای خرابی شدید هستند که برنامه ریزی برای رفع خرابی ۴۳۰ انجام شده و اولویت ما برای سال آینده برطرف کردن خرابی‌های شدید در محورهای شریانی و اصلی است.

جولانژاد ادامه داد" در حوزه ایمنی راه‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار کیلومتر خط کشی انجام شد که عدد قابل ملاحظه‌ای است؛ نصب حدود ۴۵ کیلومتر حفاظ میانی از نوع نیوجرسی در محورهای مواصلاتی و راه‌های چهار خطه نصب ۱۷۰ هزار تابلو علائم و تجهیزات ترافیکی در سطح راه‌های استان با اولویت راه‌های شریانی نصب رفع ۹ نقطه پرحادثه، بهره برداری از ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی از جمله اقدامات مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در سال جاری بود.

وی با اشاره به بهره برداری از ۵۵ کیلومتر روشنایی طولی در سال جاری، بیان کرد: ۲۰ کیلومتر روشنایی طولی دیگر در دست اقدام داریم که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و مجموع عملکرد روشن روشنایی طولی در سطح استان به ۷۲ کیلومتر برسد.

جولانزاد گفت: استان خوزستان ۱۲۶۰ کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارد و همچنین ۲۷۶ کیلومتر از راه‌های منتهی به روستاهای بالای ۵۰ خانوار فاقد آسفالت هستند؛ اولویت ما این است که در سال آینده هیچ روستای بالای ۵۰ خانوار بدون راه آسفالت نداشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در حوزه سامانه هوشمند و نصب دوربین‌های نظارتی و سامانه ثبت تخلف دستاوردهای بسیار زیادی در امسال کسب شد تا پایان سال ۹۸ تنها ۱۲ سامانه ثبت تخلف در محورهای سطح استان داشتیم که این رقم تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۰۳ سامانه رسید؛ امسال ۶۰ سامانه به آنها اضافه کردیم که مجموع سامانه‌های ما در سطح محورهای شریانی استان ۱۶۳ رسید.

وی اظهار کرد: در حوزه مجتمع‌های خدمات رفاهی تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۴ مجتمع خدمات رفاهی داشتیم که در امسال با پیگیری‌های انجام شده ۹ مجتمع خدمات رفاهی را به بهره‌برداری رساندیم و مجموع مجتمع‌های خدمات رفاهی به ۶۳ مجتمع رسید؛ ۳۸ مجتمع در حال ساخت است و ۳۳ مجتمع در فرایند استعلام که همزمان با طرح راهداری زمستانه در سطح استان در حال آمادگی برای میزبانی از سفرهای نوروز هستیم.

وی گفت:همچنین آمادگی برای میزبانی از کاروان های کاروان‌های راهیان نور را داریم و در این زمینه در حد توان محورهای منتهی به یادمان های شهدا را ایمن سازی کردیم که این عملیات شامل اجرای خط‌کشی، نصب علائم، نصب تابلوهای شناسایی مسیر و همچنین نگهداری راه‌ها مثل چاله پرکنی، لکه‌گیری و روکش آسفالت بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان افزود: در حمل و نقل مسافر نیز هماهنگی و تمهیدات خوبی انجام داده شد که امیدوار هستیم هیچ مشکلی برای تامین بلیط اتوبوس سفرهای نوروزی نداشته باشیم.

جولانژاد تصریح کرد: برای اربعین سال آینده نیز اقدامات خود در پایانه های مرزی را آغاز کردیم و برای محورهای منتهی به مرزها نیز پروژه هایی برنامه ریزی شده است؛ در کنار این پروژه‌ها حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در دسته اقدام داریم.

وی گفت: مهم‌ترین پروژه‌ای که اکنون در دست اقدام است واردات و خرید ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و راهسازی است که با پیشرفت خوبی هم مواجه بوده است حدود به ۲۵ دستگاه ماشین آلات خریداری شده در کشور امارات هست و با آغاز ثبت سفارش وارد کشور می‌شوند.