شناسهٔ خبر: 160764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی ۱۱.۰۰۰.۰۰۰ تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) از ابتدای امسال

گزارش حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ تن کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: در از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، کنجاله دانه های روغنی، روغن، شکر و برنج از پایانه بار بندر امام خمینی(ره) جابجا شد.

وی با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۴۷۷ هزار و ۷۳۶ سفر جابجا شده اند، افزود: در حال حاضر روزانه بصورت متوسط ۱۸۰۰ کامیون وارد بندر امام خمینی (ره) می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در بازه زمانی یاد شده ۴۲میلیون تن کالا از مبادی استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه کاهشی نداشته است.

جولانژاد ادامه داد: جابجایی این میزان کالا توسط ۲ میلیون و ۱۵۴ هزار سفر جابجا شده است که این تعداد نیز تقریبا معادل با  تعداد بارنامه صادره در مدت مشابه سال قبل می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: عمده کالای صادره از مبادی استان ذرت دامی ،کنجاله و گندم انسانی بودند.