شناسهٔ خبر: 160781 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست دبیران ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی با حضور نماینده رئیس جمهوری در امر نماز

نماز نشست دبیران ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی با حضور نماینده رئیس جمهوری در امر نماز به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست دبیران ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی که به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور محمدحسین رضایی؛ نماینده رئیس جمهور در امر نماز، محمدعلی زهره‌ای، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، سید احمد زرهانی؛ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، محمد حسین علامه عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی و حجت الاسلام نیسی دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر به امضای مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن نورمحمدی دبیر ستاد اقامه نماز سازمان بنادر و دریانوردی، از این سازمان به عنوان سازمان فعال در ترویج فرهنگ نماز تقدیر شد.

در بخشی از لوح تقدیر وزیر راه و شهرسازی از حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نورمحمدی آمده است: نماز که بالاترین هدیه خداوند به انسان است، اظهار خشوع، خضوع و بندگی در برابر پروردگار یکتا، نور چشم مومن و خلوتگاه استقامت از حق تبارک و تعالی، برای تحصیل توفیق در همه امور است.

در ادامه این لوح سپاس آمده است: اینک که به لطف ایزدپناه، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، وزارت راه و شهرسازی بر مبنای داوری هیات ارزیابی و ستاد اقامه نماز کشور در موضوع اهتمام به ترویج و نشر فرهنگ نورانی نماز، حائر مقام برتر در دستگاه‌های اجرایی کشور شده است، از جناب‌عالی و همکاران محترم‌ که در این اقدام صادقانه و تلاش تحسین‌انگیز، نقش متمایزی ایفا کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

همچنین در این نشست سید احمدزرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز  با اشاره بر نقش و جایگاه مسئولین نظام در امر اقامه نماز، بر تبیین نقش و جایگاه آموزش بر افزایش بهره وری و سلامت اداری تاکید کرد.

وی افزود: تاکید ما بر این است تا در نظام اداری کشور، نقش ها و مسئولیت دبیران دستگاه ها از صدر تا ذیل به صورت استوانه ای تعریف شود، یعنی همان اهتمام و توجه در راس، در امتداد و بدنه دستگاه وجود داشته باشد.

زرهانی ضمن معرفی دو کتاب تازه منتشر شده توسط ستاد اقامه نماز با عنوان راه و رسم بندگی(ویژه مدیران و کارکنان)، بر لزوم توجه ویژه به اهتمام به الگو شدن وزارت راه و شهرسازی در امر اقامه نماز، تاکید کرد.

در ادامه محمدحسین رضایی نماینده  رییس جمهور در امر اقامه نماز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به لزوم بخشش به عنوان اولین شرط ورود مقبول اشاره کرد.

وی توضیحاتی درباره سوابق اقامه نماز در وزارت راه و شهرسازی بیان کرد و تاکید داشت: وزارت راه و شهرسازی قابلیت الگوشدن را در امر اقامه نماز دارا می باشد.

در ادامه تعدادی از دبیران به بیان دیدگاه ها و نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در بخش پایانی این نشست،‌ تجلیل و تقدیر از دبیران سازمان ها و شرکت های برتر در امر اقامه نماز انجام شد.