شناسهٔ خبر: 160805 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح عملکرد ۱۱ ماهه اداره ایمنی و حریم راه‌های خراسان جنوبی

خط کشی بیرجند.jpg رئیس اداره حریم و ایمنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ضمن تشریح عملکرد ۱۱ماهه گفت: با توجه به پیش رو بودن سفرهای نوروزی موارد ایمن سازی مسیرها با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، سجاد احمدی شاهرخت، رئیس اداره حریم و ایمنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: دو وظیفه مهم این اداره جلوگیری از تجاوز به حریم راه و دیگری حفظ ایمنی جاده ها برای تردد کاربران جاده ای است و براین اساس طی ۱۱ ماه گذشته ۲۱۴ مورد شناسایی تخلفات در حریم راه, تخریب مستحداث واقع در حریم راه ۱۷ مورد, مسدود کردن راه های دسترسی غیرمجاز ۳۵۱ فقره و جمع آوری تابلوهای غیرمجاز ۶۸ عدد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نصب بیش از ۲۲ کیلومتر گاردریل و نیوجرسی و تعمیر و نصب تابلوهای اطلاعاتی به میزان ۷۷۳ متر مربع بیان داشت: ۳۳۸۰ کیلومتر خطکشی سرد نیز در این مدت صورت گرفته است.

احمدی همچنین اجرای ۱۳۲ کیلومترشیار لرزاننده(رامبل) و اصلاح شیب شیروانی جاده ها به میزان ۱۴۷ کیلومتر را از دیگر موارد ایمن سازی نام برد.

رئیس اداره حریم و ایمنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: همشهریان محترم قبل از هر اقدامی در حریم و حاشیه راه ها از قبیل نصب تابلو, احداث و ساخت راه دسترسی حتما به این اداره مراجعه تا ضمن رعایت مقررات ایمنی و حریم راه آنها را راهنمایی کرده و هماهنگی لازم صورت پذیرد تا هردو طرف متضرر نشوند.