شناسهٔ خبر: 160816 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی خبر داد:

ساخت ایربریج‌های مورد نیاز فرودگاه‌های کشور با اتکا به توان داخلی

ایربریج سرپرست تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی گفت: با انجام روش‌های مهندسی معکوس و طراحی‌های لازم، پروژه نصب و ایربریج فرودگاه‌های کشور به‌صورت ۱۰۰درصد داخلی ساخته شده و در حال بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران،  رضا نیک صفت، سرپرست تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی در خصوص آخرین وضعیت پروژه نصب و ایربریج فرودگاه‌های کشور گفت: پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و قطع همکاری بین پیمانکار و طرف اروپایی، با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور و با انجام روش‌های مهندسی معکوس و طراحی‌های لازم، مابقی پل‌های ساخته شده به‌صورت صددرصد داخلی ساخته شده و در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: در ابتدای پروژه، پیمانکار مربوطه با همکاری شرکت ADELTE اسپانیا اقدام به ساخت مشترک پل‌های تلسکوپی کرد که حاصل آن نصب و راه‌اندازی دو دستگاه در فرودگاه بندرعباس و دو دستگاه در فرودگاه مهرآباد است.

نیکف صفت گفت: پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، همکاری بین پیمانکار و طرف اروپایی قطع شد و با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور و با انجام روش‌های مهندسی معکوس و طراحی‌های لازم، مابقی پل‌های ساخته شده به‌صورت صد در صد داخلی ساخته شده و در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر پنج ایربریج در فرودگاه مهرآباد، سه ایربریج در فرودگاه مشهد و دو ایربریج در فرودگاه بندرعباس نصب شده است، گفت: بیش از ۶۰ درصد این پروژه انجام شده و برای اتمام پروژه در فرودگاه‌های مشهد و مهرآباد، تمدید قرارداد پیمانکار برای سال آینده درحال پیگیری است.

سرپرست تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی با اشاره به شرایط نصب ایربریج در فرودگاه‌های کشور، ادامه داد: ساختمان ترمینال می‌بایست دارای شرایط لازم برای نصب ایربریج باشد و عوامل وابسته توجیه‌پذیری نصب و استفاده از پل تلسکوپی می‌بایست در فرودگاه‌ها وجود داشته باشد.

نیک صفت تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم در خصوص نصب ایربریج برای برخی فرودگاه‌های مشابه شرایط فرودگاه شهید صدوقی یزد نیز برای سال آینده در دست اقدام است.

وی گفت: مشاور پروژه ایربریج فرودگاه یزد، مشخص شده و در مراحل نهایی تایید طرح است؛ در همین راستا از زمان تایید، مراحل نصب و راه‌اندازی به مدت شش ماه پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی در خصوص آخرین وضعیت پروژه نصب ایربریج فرودگاه گرگان گفت: به‌منظور نصب ایربریج مذکور، مراحل اخذ مجوز هیات مدیره جهت انتخاب مشاور در حال پیگیری بوده که متعاقبا پس از صدور مجوز و انتخاب مشاور و تایید طرح، مدت زمان نصب و راه‌اندازی به مدت شش ماه پیش‌بینی می‌شود.