شناسهٔ خبر: 160818 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان انجام شد؛

افزایش سرانه آموزشی بینالود با افتتاح یک واحد آموزشی دخترانه

افتتاح با حضور مدیران استانی، یک واحد دبیرستان ۶ کلاسه دخترانه با حضور معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار شهرستان مشهد در شهر جدید بینالود بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یک باب دبیرستان ۶ کلاسه دخترانه با حضور معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار شهرستان مشهد در شهر جدید بینالود بهره‌برداری شد. این واحد آموزشی که به صورت مشارکتی طی تفاهم نامه  اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی  و شرکت عمران شهر جدید بینالود احداث شد در مراحل پایانی با همکاری جامعه خیرین و توسط  احمد قفلی رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز کشور تکمیل شد.

بر اساس اعلام شرکت عمران شهر جدید بینالود، این دبیرستان در محله اوارشک شهر جدید بینالود احداث شد و ساخت  آن حدود ۹۰ میلیارد ریال هزینه داشت که ۴۰ میلیارد آن توسط شرکت عمران شهر جدید بینالود ، ۴۰ میلیارد توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی و ۱۰ میلیارد ریال توسط احمد قفلی تامین شد که جهت ترویج سنت حسنه ساخت مدارس توسط خیرین، این واحد آموزشی به نام دکتر احمد قفلی نامگذاری شد.

این دبیرستان در راستای طرح استانی "هرسه شنبه، یک مدرسه" در خراسان رضوی، با حضور فرماندار مشهد، رییس جامعه خیرین مدرسه ساز استان، امام جمعه و بخشدار احمد آباد ، سرپرست و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید بینالود و جمعی از مسئولان بخش و استان  افتتاح شد.

در آیین افتتاح این مدرسه حجت الاسلام برزودشتکی امام جمعه بخش احمد آباد ضمن قدردانی از دست اندرکاران احداث این واحد آموزشی گفت : افرادی که وارد کار خیر مثل مدرسه سازی که یک کار  بنیادی است  می‌شوند قطعا" خداوند متعال  قلب ، جان و مال  آنها  را به این جهت هدایت کرده است.

حجت الاسلام برزودشتکی کوشش برای ارتقا دانش جامعه را یک امر مقدس دانست و افزود: دانش آموزان باید در سنگر تعلیم و تربیت همواره و با جدیت تلاش کنند تا کشور ایران اسلامی پله‌های پیشرفت و ترقی در تمام عرصه ها را با سرعت طی کند.

محسن داوری فرماندار مشهد  نیز در این  مراسم با تقدیر از حضور گسترده مردم شهرستان مشهد و بخش احمد آباد در صحنه های اجتماعی و سیاسی و به ویژه مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امروز به همت همین مردم  و عنایت الهی بخش بسیار زیادی از پروژه های نیمه تمام آموزشی شهرستان یکی پس ا ز دیگری با طرح هر سه شنبه  یک مدرسه ،تکمیل شده است.

محسن داوری با تاکید بر ادامه راه نهضت مدرسه‌سازی توسط خیرین افزود : تلاش دستگاه‌های ذیربط برای تامین زیرساخت‌های آموزشی قابل تقدیر است ولی اگر همت مردم و خیرین نبود، امروز شاهد بهره‌مندی دانش آموزان عزیز از فضاهای آموزشی نوساز و با استانداردهای لازم  در این حجم در سطح شهرستان نبودیم . 

دبیرستان دخترانه دکتر احمد قفلی با ۸۰۰ متر مربع زیربنا ، پذیرای ۹۵ دانش آموز دختر در سال جاری است که در مقطع متوسطه دوم  و هنرستان کار و دانش در حال تحصیل هستند.

شایان ذکر است در حال حاضر ۱۲ مدرسه در شهر جدید بینالود در حال فعالیت است که حدود ۲ هزار دانش آموز دختر و پسر در مقاطع تحصیلی مختلف در آن مشغول تحصیل هستند.