شناسهٔ خبر: 160826 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی

آمادگی راهداران بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت : این اداره کل با ۳۰۰ نیروی راهدار ، ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی آمادگی کامل دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ ای استان بوشهر گفت: این اداره کل با ۳۰۰ نیروی راهدار، ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات، ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و ۱۶ راهدارخانه، برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی آمادگی کامل دارد.
وی افزود: پاکسازی حریم راهها، خط کشی معابر، رنگ آمیزی سرعت‌ کاهها، نصب تابلوها، ‏علائم و چراغ‌ های چشمک‏‎ ‎زن، ترمیم گارد ریل‌ها و لکه گیری جاده‌ ها از مهمترین اقدامات این اداره کل قبل از آغاز سفرهای نوروزی در استان است.
اخترشناس یادآور شد: همچنین کارگاههای راه سازی برای تسهیل در تردد مسافران و ایمنی کاربران جاده ای از ۲۴ اسفند سالجاری تا تا ۱۵ فروردین سال آینده تعطیل است.
وی با اشاره به عرضه بلیت های نوروزی اتوبوس از ۲۰ اسفندماه اظهار کرد: ناوگان عمومی استان شامل ۳۱۹ دستگاه اتوبوس، ۷۳۹ دستگاه مینی بوس و ۱۷۶ دستگاه سواری کرایه عمومی برای جا به جایی مسافران در نوروز آماده می باشد.
اخترشناس یادآور شد: کنترل ناوگان، نظارت بر پیش فروش بلیت، استقرار میز خدمت در پایانه های مسافری و پایش مستمر عملکرد مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی از مهمترین اقدامات نظارتی این اداره کل در آستانه سفرهای نوروزی می باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر اضافه کرد: سامانه ۱۴۱ جهت اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب وهوایی، انسداد جاده ای، پیشنهادات و شکایات مردمی به صورت شبانه روزی به صورت تلفنی و اینترنتی در خدمت هموطنان است.
اخترشناس ادامه داد: از هموطنان خواهشمندیم سفرهای خود را مدیریت کنند و با استراحت کوتاه در مجتمع های خدمات رفاهی و راهدارخانه ها، سفری ایمن برای خود، خانواده و سایر کاربران جاده ای رقم بزنند.