شناسهٔ خبر: 160846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آموزش‌های ایمنی ۲ هزار دانش‌آموز مدارس حاشیه راه خوزستان

روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی راهداری خوزستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون طرح آموزش ترافیکی و تجهیزات ایمنی برای دانش آموزان ۲۱۵۰ مدرسه حاشیه راه های استان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، فواد غزیعلی معاون حمل و نقل این اداره کل اظهار کرد: با توجه به نقش عابران پیاده در تصادفات جاده ای که بخشی از آنها دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها هستند، ایمن سازی فیزیکی و فرهنگی آنها برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای از برنامه های مهم اداره کل محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تعداد مدارس موجود در طول راه های استان ۷۵۰ مدرسه است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون طرح آموزش ترافیکی و تجهیزات ایمنی برای دانش آموزان ۲۰ مدرسه حاشیه راه های استان با آموزش ۲۱۵۰ دانش آموز اجرا شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: از جمله سرفصل های آموزشی در این مدارس نحوه تردد ایمن در طول بزرگراه، نحوه مسئولیت گذربان مدرسه، توزیع اقلام فرهنگی و ایمنی است.

غزیعلی با بیان اینکه این آموزش ها از محل منابع اعتباری موجود و با انتخاب پیمانکار در سراسر استان اجرا می شود، گفت: عمده این مدارس در شهرستان های شوشتر- سوسنگرد- هویزه و حمیدیه قرار داشتند.

وی یادآور شد: تا پایان سال تحصیلی امسال نیز ۱۰۰۰ دانش آموز مدارس حاشیه راه در استان تحت آموزش های ایمنی و ترافیکی قرار می گیرند.